Leidja

Tuesday, February 2, 2010

The Secret of Monkey Island: Special Edition


Viimasel ajal on häid uudiseid nagu vihma. Kõik, kellel on õnnestunud elada nii väärika vanuseni nagu minu oma, mäletavad kindlasti nooruspõlve seiklusmänge - Simon the Sorcerer, Monkey Island, Day of the Tentacle jne. Day of the Tentacle ei olnud väga minu rida, aga Simon´t ja Guybrush´i jooksutasin küll mõnuga mööda ekraani ringi. Hiljuti avastasin, et Monkey Islandile oli isegi mingi sajas osa tehtud, mis mul õnneks proovimata oli jäänud - 3D kole variant tegi selle väga mitteapetiitseks, võiks isegi öelda, et jubedaks, ja kui ma õigesti mäletan, ei olnud see enam isegi point-and-click. Kurkuminevaks kanakondiks selle prae juures oli aga liikumine, mis oli nii kehv, et ma loobusin mängimisest peale kümnendat minutit.


Nüüd aga räägiti juba kevadel, et kohe-kohe tuleb eriväljaanne -(re-make), et uurida, kas point-and-click adventure'le veel turgu on - ja paar päeva tagasi uurima hakates selgus, et see on juba juuli keskel valmis saanud ja tundub ka peale näppimist igati uhke. Kui keegi soovib anda ka omalt poolt märku, et turgu on küll, tootke ainult, siis teadke, et mäng maksab ainult kümme doltsi - ega seda eriti üle viie tunni ilmselt ei mängita kah, aga hind on tõesti odav.


Graafikaosa on eriti lahe - lõpuks ometi on aru saadud, et elulähedus ei ole äge, vaid suur osa mängijatest (näiteks mina) tahavadki näha asju, mis oleks ilusad ja/või lahedad, mitte võimalikult "nagu päris". Kui ma tahan näha puud, mis oleks nagu päris, võin ma metsa minna. Nii et see mäng on kenasti multikastiilis, AGA - igal suvalisel hetkel on võimalik vajutada f10 ja pilt asendub varasema multikapildiga. Esiteks paneb see ilusat pilti rohkem hindama ja teiseks meeldis mulle väga see, et kui mulle tundus, et kurat, siin ekraanil peaks praegu midagi veel olema, sain ma seda ka vähe teises vaates näha. No ja kolmandaks on kellad ja viled vahepeal lihtsalt lahedad. Vana versioon on siis selline nagu kõige alumisel pildil ja parempoolsel saab kvaliteeti kõrvutada (vajuta julgelt pildile).


Muide - iga kord, kui vahetub graafika, vahetub ka muusikaline süsteem. Nimelt on uuendatud variant ka selles osas veidi uhkem, kõne uuesti peale loetud, helieffekte kõpitsetud jne. Vanas versioonis mängides jääb sellest ilma.


Peamurdmise osa pole üle mõistuse keeruline, aga tunnistan, et mina tegin küll vahepeal sohki ja vajutasin H tähte, kui tahtsin mingi osaga enne kodust lahkumist valmis saada - nimelt ilmub selle peale ekraanile väike hint ehk vihje. Esimene vihje on üldine, teine täpsem ja kolmas seletab juba ka lausidioodile lahti, mida ta täpselt tegema peab, et edasi pääseda. Iseasi muidugi, kas see probleem, millega sina just parajasti tegeled, on see, millega sa mängu arvates tegelema peaksid. Mina ei mäleta õnneks originaalist mitte midagi, kuid kuna tegu on riimeigiga (üles on vuhvitud ainult pilt ja heli), siis tasub arvestada, et plot ja mõistatused on täpselt samad.


Veits on ka sellist osa, kus sina otseselt midagi ei tee, peale tooli seljatoele naaldumise ja multika vaatamise, aga seda ei ole liiga palju - ja kellelegi ei sunnita inglise keelt peale, karjuva ebaõiglusena puudus küll eesti keel valikute nimekirjast (OH, MIKS KÜLL OMETI???!!!), kuid kes saksa või prantsuse keelt paremini oskab, pääseb kergema vaevaga ja ei pea hakkama angliši kallal pead murdma.


Ütleme nii, et mina, kes ma olen vanakooli adventure´i tulihingeline fänn, jäin selle mänguga rohkem kui rahule, andke ainult juurde.


No comments:

Post a Comment