Leidja

Tuesday, February 2, 2010

Master of Orion - 1993 MicroProse

1229-1



Orioni isand või siis lühendina MOO järgib kenasti ühe klassikalise 4X (näiteks civilization) mängu põhimõtteid mille võtmesõnadeks on eXplore, eXpand, eXploit, ja eXterminate. Ehk siis mängija ülesandeks on ahnitseda endale võimalikult palju resurssi (planeetide näol) ning nottida maha ohtralt vastaseid.

lava-lamp-1

Ruumi on maailmas vähe - rikkaid ja õitsvaid planeete tähtede ümber veel vähem nii ,et ära põlata ei tasu ühtegi. Pealegi võimaldab teadus ajajooksul ka radioaktiivsest kivikamakast täiest produktiivse koloonia terraformida ja ka kidur maailm annab oma panuse teadusele ja tööstusele et (veel) paremaid rakette või arvuteid leiutada. Viimased on aga hädavajalikud sest tegemist pole rahumeelse tähtedevahelise Simsiga kus kaupled-suhtled enda limaste vendadega ning kruvid hurtsikule uusi aknaid vaid sõjamänguga. Esiteks on kauplemiseks juba vähe võimalusi ning see muutub kiirelt üksluiseks, teiseks on väga suur osa teaduse avastustest seotud sõdimisega, kolmandaks on limased vennad ka ise ilged bastardid kellede nõudmised kasvavad aegamööda üle igasuguste terve mõistuse piiride kuni varem või hiljem mõni korralikum lahing puhkeb. Nii ,et kasulik on juba kohe alguses pumbata ohtralt raha kõikvõimalikesse plasma, laser, antimateeria jms kahurite uuringutesse, arendada maapealsetele sõjasulastele blasterpüssid ning planeetide limastest jälkustest puhastamiseks neutronpomme või mürgiseid viiruseid.

tut-1

Tähelaevu ehitades on seejuures väga meeldiv nüanss ,et
neid saab disainida just enda maitsele vastavalt - valida ilusa kere,
nimetada see mõne enda lemmik filmitegelase, naabrimehe või ajaloolise isiku järgi ning toppida täis vastavalt verejanulisuse astmele erinevaid (massi)hävitusvahendeid. Kusjuures alguses paistab olevat targem ehitada erinevat liiki väiksemaid ja odavamaid rakette. Näiteks kergeid hävitajaid ja pommitajaid. Tähesüsteemi tungides teevad siis esiteks hävitajad kaitsele otsa peale ning pommitajad purustavad kolooniad ja ehitavad sinna teie endi omad või siis maanduvad ja asuvad käsivõitlusse. Hukkunute numbrid on seejuures pea alati astronoomilised - ei teagi kohe mõnd teist mängu
kus ühe rünnaku või pommitusringiga hukkub näiteks 30 miljonit hinge. Hiljem juba arenenuma tehnoloogia korral võib ehitada suuremaid ja universaalsemaid lendavaid kolakaid - selliseid väikese planetoidi suurusi ning musta augu generaatoritega relvastatud planeedipurustajaid mida nähes vastase laevastik kiiremas korras nullruumi taganeb ja koduplaneedi kaitseta jätab.

tut-6

Mis puutub mängus diplomaatiasse siis on võimalused küll pisut rikkalikumad kui kauplemise korral kuid kui on lahingud juba alanud ning mõned planeedid selle käigus ka kaotatud pole lootustki enam asja viisakalt lahendada ja diplomaatilised lahendused tulevad vastasele tavaliselt taas pähe alles siis kui olukord juba tõesti väga halb (mängijal endal on sellisel juhul soovitatav juba load nuppu kasutada). Kellegagi sõdides on naabertsivilisatsioonide käitumine aga lausa skisofreeniline. Näiteks võivad nad nelja - viie käigu jooksul sõlmida mitu korda rahu ning soovida alustada kaubandust ja samas kõik kontaktid uuesti katkestada sõimates sind veel seejuures limaseks tõuguks. Muide, et naaber rassi purustamine väga üksluiseks ei läheks leiavad aset ka mitmesugused loodusõnnetused. Näiteks astub galaktikast aegajalt läbi näiteks müstiline "kosmose amööb" kes planeetidest vaid radioaktiivse känkra järgi jätab, hakkab möllama arvutiviirus, plahvatab mõni täht või seavad kuhugi asustamata tähele end sisse piraadid. Aga aitab nüüd jutust ja tooks järgnevalt esile mõned peamised plussid ning miinused

sakkra-medium-6

Mängu plussideks on:

Ajahambale üllatavalt hästi vastu pidanud. Näiteks pole vaja kohmakat dosboxi installida kuna mäng töötab täitsa kenasti nurisemata ka XP peal. Samuti meeldis mulle väga mängu graafika enda minimalistliku stiili ja värvivalikuga. Mõni aasta hiljem ilmunud orion2 on küll teravama pildiga kuid märksa vähem kunstnikukätt tunda saanud (kadunud on mõned pisikesed kuid meeldivad animatsioonid) ja sellevõrra mitte eriti nauditav. Kolmas tundus piltide järgi veelgi koledam

Tasuta hangitav- seega ei mingit piraatlust

Hasarti tekitav, mängisin seda mitu õhtut kuni kella kolmeni hommikul ja jätsin isegi filmivaatamised unarusse.

Miinused

Nädalaga on üldiselt enamus võimalusi nähtud ja loendamatul hulgal pixlite purustamise läbi ka verejanu välja elatud ning võib MOO jälle järgiseks neljaks-viieks aastaks kettalt eemaldada.

Raske orienteerumine. Häiriv on kohati ka see ,et kui sa oled mööda mikrogalaktikat suht laiali hajunud on pisut raske leida just seda tähte mida hetkel rünnatakse ning selle otsimisele kulub sageli tüütult palju aega.

Ajutiselt hasarti tekitav ja võib takistada filmide vaatamist ning normaalse elu elamist.

Lisaks...

Avastasin pool juhuslikult pilte netist varas..otsides lehe mille autor on visandanud vanale MOO esimesele versioonile täiesti uue tõsiselt vinge disaini ning lisanud asjale veel suure hulga endapoolseid ideid.

8/10



lava-lamp-2

No comments:

Post a Comment