1881 - New Mexico. On toimunud rida rongirööve ning neis kahtlustatava - El Diablo - eest on välja pakutud $ 15 000. Selline summa meelitab loomulikult kohale vana pearahaküti John Cooper'i. Kuna aga paharast on tarvis kõigepealt üles leida ning sedasorti inimeste otsimine toob alati jamasid kaela, on tarvis sidekicke, kes juhuslike kuulide ette satuksid. Sedasi hakkabki Cooper oma vana kampa kokku ajama, et teenida endale raha õlle ja suitsu ostmiseks...
Desperados on metsiku lääne teemast nõretav 2D isomeetrias taktikaline seiklusmäng. Tegu on väga haarava ning põneva ajaveetmisviisiga, mis tõmbab mängija 19. sajandi lõpu Uude Maailma, kus peamiseks rahu tagajaks on mehe kuuelasuline. Laienev raudtee, kullalaadungid, kolonistide kokkupõrked põliselanikega, bandiidid ning raisakotkad on üheks elu osaks.
Mäng algab sellega, et peategelane - John Cooper - jõuab Opelousa-nimelisse pisikesse asulasse, et alustada oma seltsimeeste otsimist. Seal peab ta kinni vana sõber, kes temaga kõiksugu kihlvedusid sõlmib, pärast molli kütab ning lõpuks Johni asjad pihta paneb. Seda muidugi ei saa lubada ning esimesena tulebki õiglus jalule seada.
Esimesed tasemed mingi uue tegelasega kohtumisel on alati õppetasemed, kus mängija saab tutvuda karakteri omaduste ning varustusega.
ik Cooperi sõbrad on aga jõledamad kaabakad ning seega tuleb neid enne kampavõtmist kusagilt jälle päästa. Neeger Sam üritab mingit algelist töölisühingut moodustada ning saab istanduse omanikult kabaga. Dr. Arthur McCoy on aga pettuse eest surma mõistetud ning tema tuleb lausa võllast ära päästa - miskipärast tuli meelde Good, Bad and the Ugly. Iiri päritolu elukutseline hasartmängur Kate aga jäi pokkerilaua taga tüssamisega vahele ning temagi tuleb enne El Diablo püüdmist jõeaurikult välja päästa.
Mäng on oma isomeetrilise vaatenurgaga ääretult lummav ning kaunis. Lisaks on minu meeles heliline taust väga õnnestunud, saates kogu mängu tühermaalt puhuva tuule vilinaga, vadistavate külamuttidega kusagil linna südames ning teemakohase muusikaga.
Samuti on Desperadost kiidetud ka võrdlemisi nutika AI tõttu - asi mis hiljem teises osas suht metsa keerati. Väga raske on lihtsalt õhku tulistada ning kohalejooksvaid vaenlasi kõmmutama hakata (tegevus, mida mängu eelkäijas väga edukalt kasutada sai), kuna relvas on vaid teatud arv padruneid ning isegi kui vastane annab piisavalt aega laadimiseks, tekib ajapikku relva ülekuuminemise probleem, mistõttu see lõpuks tõrkuma kipub. Lisaks ei tea vaenlase tagalas täpsemat luuret tegemata kunagi, kui palju vastaseid kusagil uste taga luusida võib.
Igal tegelasel on omad unikaalsed ning mõned ühised oskused (näiteks oskavad kõik tüübid ratsutada). John on tubli rusikamees ning kiireim relvahaaraja. Doc'il on kotis uinutava gaasiga kitse põied ning haavuraviv salv. Kate suudab ka kõige homomad mehed oma armsa säärejooksuga ära võluda. Kokkuvõttes on võrdlemisi raske (kuid mitte võimatu) kogu taset ühe tüübiga läbi teha, vaid tuleb mitmete võimeid kombineerides leida parim lahendus.
Näiteks on suht ohtlik ronida majja, kus vaenlased kössitavad, kuid südametunnistusega bandiit Sanchez võib julgelt uksest sisse hüpata ning tüübid koos aknaraamidega välja lennutada. Lukustatud ustega suudab aga edukalt hakkama saada soolapuhujaks tembeldatud Doc.
Kui mängu eelkäijas Commandos'es oli võimalik (kuigi väga vähe levinud) level lihtsalt läbi joosta, kõmmutades kõik vastutulevad natsid maha ning vajadusel kuhugi nukataha varjuda, siis Desperados on rohkem üles ehitatud vaiksele asjaajamisele. Paljudel tegelaskujudel on inventaris üht-teist vaikset, millega paharastidele õpetust anda - kellel nuga, lõgismadu, uinutav gaas, kingakonts või püssikaba).
Ainukeseks asjaks, mille kallal vinguda võiks, on kehvapoolselt realiseeritud videod, kuid needki on täiesti tipptasemel, kui võrdluseks võtta Desperados 2. Kui tahta tõesti ägedat westernikogemust, võib kõrvale lükata kõik Lucky Luke'd ja Gunslingerid ning võtta ette Desperadose 25 levelit (Wild Gunman on ehk ainuke, mis on ägedam).
Üks Gamespoti arvustaja tõi negatiivse poolena välja kiire mängutempo, mille tõttu on võimatu korraga kordineerida kõikide tegelaste tegevusi samal ajal... Ilmselt ei ole ta tuttav kiirtalituse võimalusega, millega saab samal ajal tegeleda ühe tegelasega, kui teine sooritab enneantud tegevusi.
Lõpetuseks pean tunnistama, et pole seda ausalt-öeldes ise läbi mänginud, vaid alati kuhugi 14'nda leveli kanti toppama jäänud... Soovin edu!
No comments:
Post a Comment