Leidja

Saturday, June 30, 2012

Witcher 2 - The Assasins Of Kings



W2-e näol on tegemist mänguga, mida kiideti pea igal sammul niipea kui see välja ilmus. Tõsi ta on, et nii kulda kui ka karda lendas justkui oavarrest ning kuusirpidest ja kuldpähkleid purustavatest oravatest ma ei hakka isegi mitte rääkima.

Igastahes jah - kõik tundus roosiline, kuid - kurja küüniku ja ilge skeptiku elu on aga nagu ta on ning mainin siis kohe ära, et minu ülitundlik nina tabas kusagilt sõnnikuhaisu.
Umbes sellist, mille sarnast ma tundsin Skyrimi teemalisi ja peaasjalikult "ohoodest" ja "juhheidest" koosnevaid kiiduavaldusi lugedes.



Aga - ärgem rutakem ette.

Hoolimata sellest, et tissipaari välgutamisega pandi juba alguses paika vanusegrupp, kellele see peli suunatud on, tundus täielikult skriptitud tegevuskäiguga proloog vähemalt loo enda poolest huviäratavana.
Täpustan siin igaks juhuks, et nii-nimetatud huvi tekkis mitte mängu enda, vaid ainult selle vastu, et mida mulle läbi mängu jutustama hakatakse. Ausalt, mängu mehhaanikat puudutavaid positiivseid hetki oli ärütlemata vähe, ehk laias laastus mitte üldse.

Aga, juba vanarahvas ütles, et keegi ei suuda astuda kahte sammu korraga ning seetõttu hakakem jupitama.

Alustuseks

Siinkirjutajale pole küll teada, et millal täpselt hiirekursor vaenuõhutavaks sümboliks tunnistati ja ära keelati, aga tundub, et seda on tehtud. Igastahes eeldab ka Witcheri-nimeline tükk sinult mängitava karakteriga asjade sihtmist.
Lahtiseletatult on see värdilming järgmine, et sellleks, et midagi aktiveerida/kasutada, pead sa enda Nõitsiku näoga selle poole pöörama.

Pahatihti on aga asjad lüksteisele liiga lähedal, ning pole ime, kui sa ükskõik mille muu asemel hoopis paaniliselt tõrvikuid kustutama hakkad või muud sellist põnevat korda saadad.
Tõrviku kustutamine/põlema panemine tundub üldse mõne mängutegija maania olevat, kuna hooletumad mängijad saavad seda nautida pea igal sammul - kui nad mõne NPCga rääkida tahavad näiteks.


Bättlsüstiim on üles ehitatud ülimale lahedusele.

Kes läbi kirjaridade arooniamaitset tunneb, aimab juba ette, et eks see midagi Skyrimist vast vähe targemat ole, aga eksib.
Skyrim-i oma oli hoopis parem, kuna tänu automaatsele blokile (Oli seal auto-blokk?) polnud mingit ohtu, et sa täiesti mõttetu dodge nupu peale kogemata vajutad ja ühe lahedalt vihiseva löögi tegemata jätad.

Ahjaa, puhtanatoomilist selgitustööd tehes võin mainida, et sul on kaks klikk..khm...lööki:
LMB ja RMB.
Esimene on kiire ja teine on tugev ning ajal, mil sa neid mõõdutundetult klikid, teeb su tegelane igasugu huvitavalt lahedaid hüppeid, torkeid ja värke.

Jah, on küll igav ning pottide ja viskenugade juurdeviskevõimalus seda põrmugi huvitavamaks ei tee.
Lõksude paigaldamisel tundub ainukesena siin mängus mingigi pädevus olevat, aga kuna see jääb Nõidusliku hiirekunsti kõrval tahes-tahtmata varju, siis lisapunkte ei jaga.

Vahepeal on ka konsoolimängude stiilis kahevõitlused, mis mõeldud esmajärjekorras siis mängurite ajupehkinumale poolkerale.
Välja näevad need sellised, et sulle näidatakse ühte tähte (Vihje eelharjutajatele: W, A , S , D ) ja sina pead kahe sekundi jooksul mitte ainult, et selle tähe ära tundma, vaid ka selle sama tähe kujutisega nuppu enda klaveril vajutama.
Karm on see elu Nõidurite maal, ekstasole ja kergem ei ole ta ka "Vajuta õigel hetkel hiire õiget paremat nuppu" ülesehitusega vahepalades.
Viimase puhul võivad eeltreeningu huvilised parema reaktsiooni kindlustamiseks endale puulusika parema käe külge teipida, et see spikrina varnast võtta oleks.

Aga jah - üldiselt taandub kogu möll mööda platsi kukerpallitamisele ja hiirenuppude klõbistamisele.


Skill-syst on mugav.

Ausalt, oma ebahuvitavuse tõttu ei tekita ta enda vastu mitte mingisugust huvi ja seetõttu pole mõtet sellele ka mängides suuremat tähelepanu pöörata.
Selle viimase tõttu ei kavatse ma ka sellel pisi-protsendioopusel pikemalt peatuda.


Lihtsalt scripti-porno

Siinkohal siis näitena scriptipõhine stealth mode. Seletan lahti - stealth mode tähendab, et sa hiilid ringi siis, kui loo kulg seda ette näeb.
Hiilimise ajal saad sa tünnide vahel läbi piiluda ja pahaaimamatule valvurile esimese löögi piki kukalt anda - kui sa just kogemata löömise asemel mõnda tõrvikut kustutama ei hakka.

Paraku on see esimene löök ka kõik mida see stealth endast annab või kujutab ning läbi tünnide pole sul naguinii mitte midagi olulist vaadata.
Ainuke märgatav vahe ülejäänuga ongi see, et kui su Nõidurile "sneaking" peale lükatakse, siis tõmbab ta ennast liikudes imelikult krõnksu ja kogu opera.


Role play kohapealt ei oskagi eriti midagi öelda

Kuni esimese chapterini lootsin ma siiralt, et kogu see A-W-S-D ja paremklikindus on jäetud ainult selleks, et lihtsameelseid õnge tõmmata ning pikemas plaanis tuleb mul allaneelata ainult click-lust.
Siinkohal pean aga tunnistama, et selle viimase allaneelamisega ma hakkama ei saanud.

Võib-olla tundunuks W2 parem, kui ma just ennem poleks mänginud ülimalt hea kakelungiga Game Of Thrones The Game-i või kui ma poleks korraks heitnud pilku Dragon Age 2-le, millel battle-syst on ka veidikenegi ajurakkude liikumist soosiv.

Aga jah, paraku ma olin neid ennem mänginud ning kuna DA2 tundub Teist Nõidurit igal tuntaval rindel põrmustavat, siis ei jäägi mul nüüd muu üle kui otsutada kumb oli meeldivam ajaraisk - kas Skyrim või Witcher 2...


Hinne: 4/10 e. Ärge hakakegi mulle jälle seletama, et alates seitsmekümnendast levelist läheb asi lahedaks - ma kontrollisin üle - W2-e level-cap on 30.



2 comments:

  1. stoori, mees, stoori. ja graafika ja tegelased ja tissid. mõtle sellest kui interaktiivsest filmist.

    ReplyDelete
  2. Graafika oli minu jaoks kohati hea ja kohati väga kohutav - pimedaks jäämise oht jms.
    Mitte nii ilge kui tutorial, aga alustaimestik ja muu selline tilu-lilu käis närvidele.
    Tutorial oli muidugi ekstra rõve ja üdliselt ma võtan mänge mänguna ja ainult lugude pärast ma loen raamatuid.
    Kujsuures ma proovisin mädast mööda vaadata, aga...kõige jõledam oligi, et nii graafikas kui ka ülejäänd mängus oli tunda stiilitunnet ja potentsiaali ning muud positiivset, aga...vorm oli õudne.

    Muuseas, ütleme, et alakategoorias annaks ma graafika ja tilu lilu eest 8/10 mängule, mille puhul see mind kordagi ei häiri.
    9 ja 10 oleks siis, kui oleks midagi meelierutavat nagu ntx DA2 vahevideod - mitte need modul-itega ja mölaga cut-scened, vaid need...teised.

    ReplyDelete