Alustagem:
"Puhtalt nalja pärast" kasutaja tegemisele järgneb tavaliselt see faas, mil ma "puhtalt professionaalse huvi pärast" seda klõpsin ning nagu tavaliselt ei suuda ma ka seekord meenutada, et millal täpselt oli see hetk , mil ma äratuskella enda vägede tagasisaabumise ja muu mänguga seonduva järgi seadistama hakkasin....
Sisejuhatuse kokkuvõtteks võibki öelda, et kui Rome Total War-i pärast saatsin ma töökoha kuradile(x2), siis Imperia online-i tõttu kaotatud unetundide arvu ei julge ma isegi umbes kokkuarvama hakata.
Imperia Online - ehk mis?
Nagu öeldud on tegemist juba aastaid tomiva ja järk järgult areneva browser based MMO -tüüpi mänguga, kus on sinu eesmärgiks on enda impeeriumi arendamine.
Nagu ikka on sul alguses hädine putka mida viisakusest Town Hall-iks nimetatakse. Tasapisi lisanduvad sellele ressursiaugud, barakid ja muu seonduv, ehk siis mitte midagi väga erilist.
Professionaalsest kretinismist lähtudes mainin ära, et alguses oli Imperia üheks parimaks küljeks tema ülihea väljanägemine, aga tasapisi kaotati see ära ja asendati moodsamaga.
Nuh, nagu ikka eksole ja ei saa öelda, et see mõned aastad tagasi kasutusele tulnud versioon nüüd midagi jubedat oleks, aga koledam on ta küll.
Igastahes on su peamiseks ülessandeks rüüstajaid eemale hoides tugevamaks areneda ning kiusata kõiki kellest jõud üle käib.
Jalgealuse tugevdamiseks on üsnagi oluline kohe alguses mingigi vähe pädevama aliance-ga liituda, sest üksikmängijate saatus lõppeb tavaliselt kurvalt - Its all about politics, eksole.
Mängitavaid "rahvusi" on kaks- imperjannid ja nomaadid ning kummalgi neist siis omad nõrgad ja tugevad küljed.
Näitena, et nomaadina tuleb sul kohe esimesel võimalusel - ehk siis kohe - keskenduda ründearmee kokkuklopsimisele, kuna ülekaal viske ja ratsarelvades ning kõvasti lühem meeste värbamisaeg on sinu peamised eelised võrreldes kõvemast kivist müüride ja metallikooriku taha ning alla varjuvate imperjannidega.
Sõdalased jagunevad kolme kaalukategooriasse, ehk siis light, heavy ja elite ja nende värbamisvõimalus tekib alles peale mitmete erinevat aretuste ja arenduste edukat läbiviimist. Sellega seoses siis mainin ära ühe hiljutise uuenduse, mis kaotas ühe tõsisemat tüüpi puudujäägi Io-s.
Nimelt on nüüd võimalus oma ajast ja arust madalama astme sõdurid kõvemale levelile upgrade-ida, ehk siis sitast sepik ja sepikust sai.
Varem tuli lihtsalt oodata, et millal nad ära kärvavad, kuna mängu arenedes kadus enamusel neist igasugune mõte.
Erandiks siis light cavalry, mis pillage missioonidele neljakordse effektiivsusega kappab. Field Battle-is või Siege-l pole aga ka neil suuremat osatähtsust.
Haldussüsteem...
...on linnulennult järgmine. Alguses on sul üks provints ning selle ümber hunnik teisi - vist kakskümmend.
Centralisationi nimelist researchi aretades ja sihtotstarbeliselt sõjaväge kasutades on sul võimalik neid siis annekteerida, ehk siis enda raudse kanna alla lükata või neid neid vasalliseisusse sundides rahast tühjemaks pumbata.
Provintsid ise on erinevate "omadustega" , ehk siis mäed annavad juurde defence-i ja rohkem kive/rauda, lagendikud boostivad farme, mis on vajalikud su elanikonna toidulaua täitmiseks ning metsadest suudavad osavaimad mehepojad näiteks puud üles leida.
Lisaks on World Mapil veel spetsiaalsete kohtade koloniseerimisvõimalus, mis siis vastavalt oma iseloomule su majandust ühel või teisel viisil parendab. Koloonaid on kasulikud ka enda armee ärapeitmiseks sõjapäevil.
Sõdimine ise...
...on lihtne. Kõigepealt otsid sobiva mängija, kes soovitavalt ühegi alliance-i või siis tugevama sõdalasühistu ridadesse ei kuulu.
Seejärel saadad talle külla oma spioonid ja kui neid kohe saabudes maha ei lööda, siis edastavad nad sulle vajaliku info provintsides peituva kohta.
Lahtiseletatult, et kui palju sõjaväge, kui suur kindlus ja mida ja kui palju sealt üldse saada on.
Edasine on juba puhas rutiin, ehk siis mehad teele ja kui vastasel on kindlusesse paigutamata sõjaväge, siis tuleb esimesena field battle, millele järgneb kindluse müüride purustamine erineva sõjatehnikaga ning lõpuks sissetung.
Sellise ettevtõmise õnnestumine sõltub siis peamiselt sinu väehulgast ja meeste võitlusmoraalist - kui üks neist näitajatest saab otsa enne kui vaenlased surnud siis ...arva ära.
Bully-mise tasakaalustamsieks on punktispüsteem, ek siis alatult rüüstata tasub ainult neid kelle punktisumma on kuni kaks korda väiksem kui sul.
Endast rohkem kui 2x nõrgemate ründamisel kannatab su väekontingent attack ja moral penalty all ning lisaks kaotad sa honor-it. Viimane mõjutab su meeste võitlusmoraali süsteemil, et mida rohkem seda uhkem.
Mängu lõppfaasis kaob muidugi igasugu x2 süsteemist kinnipidamise mõttekus aeg-ajalt ära ja valusamatel hetkedel sa lihtsalt rüüstad kõike, kust midagigi saada on, aga see selleks...
Igavusest mainin ära, et erinevaid ründevõimalusi on kolm, ehk siis:
1. pillage, mille käigus saadetakse korda genotsiid sihtmärgi elanikonna ja esindatuse korral ka sõjaväe suunal.
2. Field-Battle, võimalus tappa või vähemalt üritada ajada roika otsa kõik, kes kannavad relva ja lõpetuseks -
3. Fortress siege, mis on siis field battle ja kindluse piiramine ühes tükkis.
Lisaks on Global mapil veel alliance castle-id, mille vallutamine on nagu mängu main goal, kuna nad annava su alliance-ile oma isikliku mõjuala. Mõjuala aga kas siis kahandab või suurendab selle sisse jäävate impeeriumite(mängijate) provintsides elutseva elankonna happynessi ja veel ühte koma teist.
AL-kindlusi on kokku 8 ja nende vallutamine ja enda käes hoidmine on üks suur rist ja viletsus
Mängu sisekliima tutvustamiseks lisan veel, et kui varem kuulus nendest enamuse enda käes hoidmise au Bulgaaria rahvusmeeskondadele, siis nüüd on Serbia ühendkoondised ennast tasapisi esitritta upitanud.
Seega, kui sa ei kuulu sõnniõigusjärgselt Serbia või Bulgaaria vahvate poegade hulka, siis kordame üle - its all about politics.
Siinkohal võiks veel üle korrata, et Io ei ole mõeldud nn. üksikutele huntidele.
Kes sellest aru ei saa tõmmatakse kiirelt liistusel, kuna juba ainuüksi Alliantsi siseste maksude ja annetuste jõul teostavad AL-researchid annavad multi-playerdajatele kõvemad kaardid kätte.
Lisa ja lõpetusena mainin veel, et Io juures on tähelepanuväärne nähtus nimega 6-hour offline block.
Lahtiseletatult , siis et 24 tunni jooksul pead sa vähemalt 6 tundi (järjest) mängust eemale hoidma. Vastasel juhul kaotad 24 tunniks ligipääsu enda pisikesele impeeriumile ning selle tagajärjed võivad olla kurvad.
Seega - härrased ja prouased strateegiagurud - aeg enda uinakute planeerimise vajalikkusesse tõsisemalt suhtuma hakata.
Edu!
H: 8/10 e. browser based strateegiamänguna on ta senini parim mis saada.
Puudust tunnen ma Tribal Warsis olnud vaenlase asunduste ülevõtmisest, ehk siis Io-s on sul võimalik vastaseid ainult lootida.
Seda ka ainult seni kuni nad sinu ees kapituleeruvad, vacation-mode aktiveerivad või lihtsalt käega löövad ja mängimise katkestavad. Seega otsest ekspansiooni väljapoole enda kahtekümmet provintsi ei ole ja kolooniad ning AL-kindlused on ainsad mis käest kätte võivad käia.
Capitol screen
Imperia Online-i vana väljanägemine.
Provintside kaart
Imperial, ehk Global Map
Bättl
Result
Kuidas ikkagi selle honori juurde saamisega on? Mängu alguses läksin enda ümber kõikidele kallale, kellest vähegi jagu sain. Nüüd aga on honor -700 ning mehed ei võitle enam üldse. Mu honor tõmbab moraali nii alla. Praegu ei saa 10 vibumehestki jagu 3000 mehega. Mingi jutt on võidust kui saata hunnikutes spearman'e peale, et need lahingus sureksid. Aga see variant ei tööta hästi, sest mehed tulevad ennem sõjast võiduta tagasi, kui spearmanid otsa saavad. Keda honori tõusmise nimel ründama peaks?
ReplyDeleteKrdi, Bloggeri kommentaaride updeit on võimas, raisk!
ReplyDeleteOk, hilinenult, aga siiski:
Ründama pead neid kelle punktide arv EI OLE rohkem kui kaks korda väiksem(out of range) kui sul. Enne kui tegelikult ründad vajuta "attack info" ja kontrolli palju "Attacking out of range honor" on...ehk siis 0 on ok ja kõik mis on miinusega on paha.
Honori saamisest:
Kui sa oled alliance-i liige, siis sa peaksid saama kas +1 või +2 honorit per päev. Iga võidetud field battle andis vist +1 ja fortress Śiege +2 - ükskõik kas kaitses või rünnates. Ja tapetud vaenlase sõdurite pealt tuli ka mingi summa....100K killed = +2 äkki... aga...su põhiprobleem on see, et sul on juba (-700) ja kiirelt sa sellest lahti ei saagi.
Muidugi sõjaväe moraali saad nii tõsta, et ehitad kõikidesse provintsidessse kindluseid. Iga kindluse level annab +1 happinessi ja Empire kõigi provintside keskmisest happinessist sõltub ründele mineva armee moraal.
Sõdimisest:
Muidu, üldiselt on odamehed saast - sul pole neid kunagi nii palju, et nad ratsaväe vastu mingitki tähtsust omaksid ja seetõttu lihtsalt tee neid umbes 1/4 armee kogusuuruses. Battle-calculator alustab mahaloendamist nõrgematest.
Põhijõud on ratsavägi + vibud + katapuldid ( 200+ katapulti on ok kuni LVL6 kindluste vastu minekuks. LVL7-e puhul soovitan rohkem kui ettevaatlik olla.)
Enne ründamist kasuta "battle simulatorit" ja pane vaenlase "Range-Melee-Armor-Fortificationi" näitajad alati vähemalt ühejagu kõrgemad kui sul endal. Enda sõjaväe moraali saad ka teada enne manitud "attack infot" tsekates.
NB: Kui battle-simi lõpuks on meeste moraal alla 50-e, siis pole mõtet kallale minna - suure tõenäosusega jooksevad mehad laiali.
Loodetavasti oli abiks... :)