Leidja

Friday, May 11, 2012

Blood Bowl - Legendary Edition e. veri, täringud ja ovaalne pall.


Eesolev post on mõnes mõttes midagi uut - vähemalt minu jaoks. Esiteks kirjutan ma mängust, mida võib läbi sõrmede nimetada Ameerika jalgpalli teemaliseks mänguks, ning teiseks kirjutan ma mängust, milles ma kapitaalselt sakin.
Täpsemalt öeldes "sakin nagu muda" ja selle kõige halvemalt mängulisemas tähenduses.
Näitena, et kümnest matšist olen ma suutnud suutnud vähem kui kahe touchdowniga pähe saada ainult ühe, ning isegi silmade kinnipigistamisest ei piisa, et seda kuidagigi positiivseks nimetada.


Aga - alustagem mujalt.

Näiteks sellest, et kes teab mis asi on Call Of Warhammer-i maailm või kuidas iganes seda ka ei nimetata?

Mina näiteks väga ei tea, aga paar nädalat tagasi ei teadnud ma sellest pea üldse midagi. Hetkeseisuga olen aga juba läbi katsunud ühe CoW teemalise Medieval2Tw modi ja kogu värk hakkab mulle aina rohkem ja rohkem meeldima.
Evolutsiooni jätk väljendub hetkel, aga selles, et Blood Bowli on käsil ning selle näol on tegemist siis mugandatud versiooniga jänkide jalgpallist, mida kolgitakse CoW-st tuttavate rasside ja nende esindajate vahel...

...nii ja nüüd oli see moment, kus ma lugesin eelpool kirjutatu läbi ja otsustasin, et peaks ajaviiteks ka mängust endast veidi rääkima.

Blood Bowlis on muidu kõik nagu traditsioonilises sportmängus, ehk siis humoorikad ja tüütuks muutuvad reporterid, meeskonna nullist tippulükkamisvõimalus tournament, campaign ja multiplayer-modes, staarmängijate palkamisvõimalus, sponsorlepingud, aina vähenev rahahulk ja ehkki erinevate meeskondade tugevate ja nõrkade külgede olemus on mitte piirkonna, vaid rassipõhine, teeb see põmst sama välja.

Iseenesest Ameerika jalgpalli vastu, selle meie ajas ja maailmas esineval kujul, kadus siinkirjutajas huvi peale meite Dragonsi ja põhjanaabreid esindanud Wildcatsi vahelist mängu, mille käigus sai pisike MNC aru, et kogu filmides näidatud jänkijalkas peituv äksõn on pehmelt öeldes liialdatud.
Oletada võib, et Cyanide Studio tegelased on sama pettumuse üle elanud, kuna BB sisaldab endast mõistlikul hulgal kaost ja nii öelda tiba fantastilisemat lähenemist mängule...või misiganes simmanile, mille originaalkuju peamine väärtus seisneb platsikõrvastes lühiseeliklastes.

Blood Bowl on siis meie mõistes üle võlli keeratud sportmäng, kus reeglid on olemas, aga neid on nihutatud või väänatud ning nendest möödavaatamine on reeglipärane ja karmide tagajärgedega.
Näitena organiseerib iga endast lugupidav mänedzer platsi äärde hunniku vihaseid fänne, palkab mõned maagid platsile potione loopima ja re-rollide võimaluse suurendamine on vaat-et kohustuslik.
Võimalusi vastasmeeskonna enne ja mänguaegseks kottimiseks on muidugi mõista veel, aga ma ei näe lihtsalt põhjust lihtsalt nende ettelugemiseks.

Play mode on laias laastus kaks - Turn based ja pauseerimise ajal juhtnööride jagamist võimaldav real time ning kindlalt saan ma öelda, et vähemalt TBmode-is otsustatakse su käikude edukus täringuvisete järgi.
Igal meeskonnaliikmel on nimelt - vastavalt positisoonile - omad skillid, ehk siis puhas peks tuleb läbi strengthi, vigastuste vältimine läbi armori ning jala tahapanemiseks või selle vältimiseks on vaja veeretada õnnestunud agility check.
Oskuste arvu ja varustuse kvaliteeti saab otseloomulikult suurendada ja täiustada vastavalt siis kogutud exp- ile.
Ühe meeskonna käiguaeg (TBmode-is) kestab seni kuni kõik õnnestub, mis tähendab, et nii kui mõni su sportlasest vastasmeeskonaliikme välja sirutatud jala otsa komistab või palli käte vahelt pillab läheb käiguvõimalus vaenlase kätte.
Real time on aga üks lööming, mille käigus tuleb sul ära arvata mida vastane teeb ning ise lihtsalt ennem ja paremini teha. Selgitav video allääres, kohe enne game-trailerit.

Põhimõtteliselt näeb kogu patsil toimuv välja oma täringute ja skillidega nagu TB-combat ikka selle ainukese vahega, et lisaks erinevaid vahendeid kasutades vastasmeeskonna autipeksmisele, tuleb vahepeal ka pall kuidagi üle vastase otsajoone saada.
Vähemalt minu poolt kasutatud Dwarfide meeskonnal esineb aga pallivaldamise kohapealt tõsisiseid raskusi...ok, ma isegi ei püüa väita, et see on ainuke põhjus, miks ma haledalt kotti saan, AGA - ma juba arenen... tasapisi ja kui mitte paremuse, siis vähemalt halvemuse poole.

Lisa:

*Peamiselt on tegemist siiski multi-playeriks mõeldud mänguga, millel on olemas ka Hot-Seat mode.
Samas ei paista, et Single Player nüüd palju igavam oleks kui Fifa manageris või muudes mängijate kamandamisvõimalusega mänedžer-tüüpi mängudes.

*Mul on alust aravata, et BB arvutimäng on tehtud samanimelise lauamängu põhjal, aga kuna ma sest suurt midagi ei tea, siis sel teemal ma rohkem ei räägi.

*Muuseas, Septembris - või oli see augustis - on oodata BB-le uut Chaos Dwarfe ja vist ka Chaos Ogresi sisladavat Chaos editionit, mille vastu mul puudub suurem huvi umbes järgmised 3-4 kuud.
Ühesõnaga ei maini ma ka sel teemal midagi või siis ainult seda, et on etteheidetud liigset sõnavahtu ja promo välimuse ja improvementside teemal, aga keegi pole veel sõnagi lausunud selle integreerimisvõimaluste kohta Legendary editioniga...eks näis mis saab.


H: 7/10 e. peaaegu, et täidab selle tühja koha, mis tekkis peale 8-bitiste hiinlaste peal olnud Goal 3-e ja teiste samalaadsete mängude vaateväljast kadumisega.

Beerhammerers - 2012
"One For Ale - Ale For All"
13. matš ja "juba" teine touchdown minu arvele :/





2 comments:

  1. Blood Bowl on tore asi jah. Ise muretsesin selle peale RPSi mängupäeviku, mis lisaks kaasahaaravale jutustamisele seletab ka päris hästi nüansid ära.
    http://www.rockpapershotgun.com/2009/10/06/the-complete-rps-cup-a-season-in-hell/

    Endale meeldib kõige enam orcidega mängida nii, et ma mitte ei löö kõiki teelejäävaid maha vaid proovin rohmakatest orcikätest finess'i välja võluda. Tänu oma korralikule armorile pole feilivad jalatahapanekutest ülehüppamised väga surmavad =D

    ReplyDelete
  2. Nu praeguseks - enam ma eriti tihti suhu ei saa - proovin ma umbes sama Dwarfidega. Ehkki jah, kui häda käes, siis läheb ikka nii, et palliga mees keskele ja armeeritud nelinurk ümber.
    Mis mulle BB suht lihtsakoelise süsteemi juures meeldib ongi see suht rändom bonuse süsteem, et ostad küll uued käpikud, aga võimalus, et need mõjuvad on ainult 27 prossa.
    Umbes sellised asjad lisavad pelidele pikaealisust.
    Enievi, ülihea lauamängu ümberkant arvutajale - polem idagi öelda.

    PS. Tänud adre eest, tšekkan üle.

    ReplyDelete