Leidja

Thursday, February 7, 2013

7 mängu, mis võiksid olemas olla

Me kõik oleme ilmselt aegade jooksul mõelnud, et olemasolevad mängud on küll head, aga mitte nii head, kui võiks olla. Mina mõtlen nii kogu aeg. Siin on seitse mänguideed, millesarnaseid on küll tehtud, aga mitte päris nii täiuslikke, kui mina välja pakun.

7. Warcrafti-teemaline võitlusmäng
Ehkki Blizzard on WoW'i viimaste lisapakettidega Warcrafti maailma iseenda paroodiaks pööranud, ei ole kõik võimalused veel ammendatud. Neljandat Warcrafti sellest travestiast enam välja ei võlu, aga ühe hüva Soul Caliburi võtmes kaklusmängu saaks küll. Kuna WoW'is on juba rakendatud ajas tagasi rändamist ja selle abil retconimist, siis ei tohiks olla eriline probleem seda veel kord teha ja tuua mingi jabura põhjenduse abil omavahel võitlema kõik tuntud sõdalased või sõdalasetüübid Warcrafti maailmast. Areenideks oleksid erinevad ikoonilised paigad ja sündmused ajaloost. Mõelge: vana Hordi sõdalane ja Iidsete Sõja aegne rongadruiid omavahel mõõtu võtmas, taamal põlemas Silvermooni linn. Tõeline nerdgasm!



6. Hea kaubandus/majandussimulaator
Selles žanris on mänge küllalt, aga enamik neist muutuvad ruttu igavaks. Niipea, kui algaja kapitalist mängu põhimehaanika selgeks saab, ei ole üha suuremate ja suuremate summade kokkuajamine enam probleemiks ja võit on lihtsalt viitsimise taga kinni. Meil oleks vaja mängu, mis oleks esiteks väga põhjalik (peaks muretsema mitte ainult kauba leidmise, ostmise ja müümise pärast, vaid ka selle transpordi, ladustamise jm mikromajandamise eest), teiseks erinevaid väljakutseid pakkuv (jällegi mitte ainult reeglipärane ost-müük, vaid ka erinevate erakorraliste missioonide ja random eventidega toimetulemine), kolmandaks sisaldama väga detailselt isikustatavat automatiseerimissüsteemi (st et saaks oma "asetäitjale" dikteerida täpselt nende ülesannete täitmise täpselt nendel tingimustel). Veel võiks sees olla hulk minimänge: tööintervjuude läbiviimine, kolmanda maailma riikide konsulite seebitamine kaubandusõiguste saamiseks jne. Niisugune majandussimu tekitaks juba pikemaajalist huvi, ja mida pikem learning curve, seda parem – alates "Crusader Kings II" avastamisest ei suuda lihtinimestele arusaadavad strateegiamängud mind enam erutada.

5. Sauruste pargi simulaator
Neid on tehtud, ma tean, ja ma olen neid ka proovinud, aga kõik on jäänud väga pealiskaudseteks. Põhimõtteliselt esitaksin ma oma pargisimule enamiku eelmisele mängule esitatud nõudmistest, lisaks siis veel kinnisvara ostmine, elektritarade vedamine, hooldustöötajate marsruutide mikromajandamine ja kõik muu taoline. Aga põhirõhk oleks dinode aretamisel: pargi juhina oleks sinu ülesandeks ka merevaigu kokkuostmine üle maailma, oksjonidel käimine, hiljem aga otsustamine, keda ja kui palju kasvatada ning kas neid ka erinevatesse mittelooduslikesse vormidesse aretada – roosad Stegosaurused rikkurite pisikestele tütardele vaatamiseks, minisaurused müügiks, steroidide peal üleskasvatatud võitlusdinod. Võtku mõni mängutootja ette ja lugegu "Jurassic Park" ja "Lost World" läbi, ja vaadaku siis, kuidas ideed voolama hakkavad.

4. Kosmosekolooniasimulaator
Linnaehitusmäng tulevikus ja teisel planeedil – kes meist poleks seda tahtnud? Lähim vaste sellele on Anno 2070, mis aga kahjuks kogu talle osaks saanud haipi ei õigusta ning ei üritagi midagi tulevikulist välja mõelda. Mina alustaks kosmosekolooniasimulaatorit aga rohujuure tasandilt – unustada ära kõik varasemad teadmised linnasimudest ja mõelda, kuidas algelises koloonias asjad päriselt käiksid. Kas seal majandataks valuutaga, kas kolonistid maksaksid makse? Ei. Käiberessurssidel oleks hoopis teistsugune kaal ja mõningate lõppemisel (vesi, õhk) oleks su koloonia hoobilt loojakarjas. Kas ehitada vee saamiseks kulukas torujuhe pooluse jäämütside juurde, või loota varustuslaevadele, mis aeg-ajalt sind külastavad? Kas ehitada võimas hapnikusünteesikompleks, mis sind piiramatult õhuga võiks varustada, või investeerida hoopis atmosfäärimuutmistehasesse, mis end alles aastakümnete pärast tagasi teeniks? Niisugused oleksid koloonia esmajärgulised probleemid; alles hiljem võiks hakata mõtlema fäänside ehitiste või rahvaarvu kasvatamise peale. Aa, ja muidugi oleks oma roll ka teadusel, st uute ehitiste ja asjade väljatöötamisel – kas teed seda oma koloonias ise, või maksad oma kaubapartneritele mujal galaktikas, et nad sind viimaste saavustustega kursis hoiaksid? Nii palju võimalusi...

3. Kõrtsipidamismäng fantaasiamaailmas
Kõrts on stampkoht kõigis kunagi eksisteerinud rollimängudes, ent kuidas oleks ise taolist kõrtsi pidada? Mina tahaks mängu, kus ma saaksin valida koha ja sinna nullist kõrtsi ehitada, seda majandada ja laiendada. Alguses tuleks valida erinevate kohtade vahel – maanteede ristumiskohas keset sügavat metsa, suurlinnas väljaku servas, kahe vaenutseva kuningriigi piiril. Asukohast sõltuks nii klientuur kui igasugu muud elemendid – kauba kättesaadavus ja kõrtsi varitsevad ohud. Alguses ehitaks mängija ilmselt väikese ühetoalise õlleka, mida hiljem siis laiendaks, kuni aastaid hiljem oleks tal mitmekorruseline mõdusaal ja võõrastemaja, mida väisaksid päkapikud ja trollid ja vampiirid isegi kaugetelt maadelt. Jah, üks olulisemaid elemente oleks erinevatele rassidele meele järgi olemine – selleks tuleks pakkuda vastavat toitu-jooki ja teenuseid, sisustada ruumid vastavalt jne. Kõigile ei saa meeldida ja on vaid aja küsimus, millel orkid su haldjarestorani ründama tulevad. Kas su palgatud valvurid tulevad nendega toime, või peavad kliendid ise end kaitsma hakkama, mis su asutuse aine alla viib? Lisaks klientuuri valimisele saaks kõrtsi meelitada ka rahakaid kangelasi, pannes sinna üles kuulutustetahvli, kust nad omale queste saavad valida. Ühesõnaga oleks see mäng nagu harilik RPG, aga töötava inimese vaatenurgast. Mina tahan!

2. Täiuslik open-world-rollikas
Tõenäoliselt seda ei ole ega tule, aga unistada võib. Täiusele kõige lähemale on minu arvates jõudnud Gothic ja Morrowind. Nii et midagi võiks neist kahest kokku panna. Maailm peaks olema suur, aga mitte tühi; ilus, aga mitte igav. Tahaks näha tavalisest loomingulisemat lähenemist faunale, st põnevaid, uudseid kolle, ning ei mingeid draakoneid. Palju NPC'sid, palju fraktsioone, kellest igaühega peaks saama liituda. Stoori peaks olema pikk, dramaatiline, paljude keerdkäikudega ja mis kõige tähtsam, paljude valikuvõimalustega, ja selle järgimine ei tohiks olla kohustuslik. Võitlussüsteem võiks olla mitmekülgsem kui lihtsalt "kliki hiirt, kuni vastane sureb". Eri relvad võiksid sobida ainult teatud vastaste tapmiseks, a la Witcher. Odad võiksid olemas olla ja nendega võiks saada torgata. Samuti võiks taastada medium armori nimelise turvisekategooria. Craftimissüsteem võiks olla põhjalik ja põnev; palju komponente üle maailma laiali ja palju kombinatsioone. Võimalikult palju võiks mängus rakendada juhuslikkust – random encounterid, random loot jne. Oeh, aitab vast kah, saite mõttele vist pihta.

1. Koopainimeste-teemaline MMO
Miks pole keegi sellele varem mõelnud, eks? Ma ei tea. Igatahes plaan on selline: igaüks mängib koopainimest, õigemini koopameest. Naised on NPC'd. Elatakse hõimudes; asju tehakse hulgakesi. Jah, "asjade" alla kuulub kindlasti mammutite küttimine. Ehitad oma hõimukaaslastega lõksu, meelitad mammuti sisse, pillud vaest londistet odadega. Pärast on hõimul tükiks ajaks liha ja nahku. Ja kui ise peaksid surma saama, siis oledki surnud – permanentne hardcore mode. Kas sa suutsid oma eluajal mõnele NPC-le piisavalt meeldida, et ta lubas sul endale tite taha teha? Tubli, nüüd alustad mängu iseenda pojana. Ei ole poega? Kehvasti; su uus tegelane on ilma koduta rändur, kes peab alles leidma hõimu, kes ta omaks võtaks. Selleks peab omama kasulikke oskusi. Neid aga pead sa üksi ohtlikul ürgmaal rännates ise õppima. Oleks sa hõimus sündinud, saaksid sa algteadmised juba koopaseinalt maalinguid lugedes kätte. Hõimude arv ja populatsioon on muide piiratud maailmas olemasolevate koobaste arvuga. Hiljem, kui hõim suudab piisavalt kaua elus püsida, võivad nad leiutada püstkojad ja hütid, et siis oma haisvast koopast välja kolida ja teistele ruumi teha. Selleni jõudmine võtaks aga põlvkondade kaupa aega, ja selleks peavad mehed kogu aeg maailmas ringi rändama, oskusi omandama, põnevaid asju ja uusi taimi leidma ja koju viima, ja lõpuks kõik nähtu seintele maalima, et järeltulevad põlved päris nullist alustama ei peaks. Kuidas selline mäng kõlaks? Minu arust oleks see suurepärane – määratu avar maailm, väljasurnud loomad, sõbralikud ja vaenulikud hõimud, PvE ja PvP üheskoos, mitte-EXPi-põhine tegelaste areng, mitte-itemi-põhine majandus. Vat see oleks MMO, mis hävitaks kõik teised MMO'd.

5 comments:

  1. Koopa-MMO oleks väga kõva. Loomulikult ei saa sellises mängus lubada mingit chat-võimalust - kogu suhtlus toimub mängu poolt pakutavate häälitsuste ning liigutuste abil. Neid aga ei tohi vähe olla, et mängijad ikka mõnuga kombineerida saaks.
    Surelikkusmehaanika on üldse väga vähe kasutusel praegusel ajal. Vähestes MMO'des on vaja ellujäämiseks vett ning toitu ja veel vähem arvestab mängija vanusega (minu meelest ADOMis isegi vist oli võimalik vanadusse surra).

    ReplyDelete
  2. no kui eeldada, et mängus on tegu H. sapiensidega, siis võiks ju tšättimist lubada küll, aga nii-öelda hääleulatuse piires. mitte et on global chat ja kaks koopameest, kes maailma eri nurkades mammuteid kütivad ja samal ajal üksteisega Family Guy rerun'idest räägivad :p

    ReplyDelete
  3. samas võiks tõesti kogu suhtlus ka ainult hääleklippide kaudu käia

    http://www.youtube.com/watch?v=b56eAUCTLok

    ReplyDelete
  4. Nr. 6 ja nr 3. -- get a life - asuta oma firma :)
    Ma igatseks paari klassiku... mitte niivõrd re-make kui uusversiooni, kus vana head ideed on vääristatud uudse tehnoloogia kõikide võimaluste kasutamisega:-
    1. Shadowcaster - 3D fantasy RPG, kus peategelane on "shapeshifter" -- saad muutuda erinevate omaduste, võimete ja eirneva kola kasutamise oskusega olenditeks. Erinevad questid nõuavad erinevad kujusid, mida saad mingitelt teistelt questidelt korjata.
    Ühe ülesande lahendamiseks võib olla mitu erinevat varianti: nt. muutud hiireks ja poed ukse alt sisse või muutud kivikoletiseks ja peksad ukse pilbasteks.
    Natukene pakkus sellist võimalust Risen I - seal oli 2 spelli - ühega sai muutuda pisikeseks ja pugeda aukudest sisse, teisega shadowbeastiks ja muidu ülejõukäivaid vastaseid nottida. AGa saab välja nuputada palju põnevamaid variante.
    2. Death Track - as we remeber it, mitte mingi tobe tänapäevane arkaad. OStad auto, riputad relvi täis ja siis rajale vastaseid killima. Ja auto läheb ikka katki ja sa saad SURMA ja mäng on läbi, kui sind välja tulistatakse. Mitte nagu tänapäeval, et 5 sekundi pärast saad uue auto. Võimalikud eirnevad taktikad -- kas ehitad aeglase ja kurvides peaaegu juhitamatu "tanki" mida ei võta ussi ega püssirihi ja püüad kõik konkurendid maha nottida v. vastupidi V12 ja olematu soomus ja püüad lihsalt teistel eest ära sõita ja võitlemist vältida.

    ReplyDelete
  5. "Vat see oleks MMO, mis hävitaks kõik teised MMO'd." - Negative :/

    Karta on, et see kärssaks juba character build'i juures. Aastal 2013 on põhitingimuseks see, et seal peab olema võimalik mängida naiskarakterit, kelle tavariietus ja heavy armor EI OLE nipplikoonuste, tissijahutusavade ning paljaks jäetud kõhuga, mitte .. "Igatahes plaan on selline: igaüks mängib koopainimest, õigemini koopameest. Naised on NPC'd."

    :D

    ReplyDelete