Leidja

Wednesday, August 1, 2012

Stronghold 3 e. Keskaja hirmsamad värvid




Alustuseks:


S3 oli teine jätkuosa ühele igatepidi auväärsele real time strateegimängule, mille hingekell löödi katki juba teises vaatuses.
Mitte, et S2 sisult või ideeretsimise tõttu äärmiselt halb mäng oleks olnud, ei seda mitte, aga tal oli küljes nii palju "oma aja mängule" omaseid ning äärmiselt jubedaid elemente, et nende ignoreerimine oli paraku võimatu.
S3- e tulekusse suhtusin ma seetõttu juba üsna leigelt, ning kuna hunnikute viisi infoallikaid väitsid kui ühest suust, et tegemist ei ole teab mis kustumatu rõõmu allikaga, siis lükkus sellega tutvumine aina edasi ja edasi kuni...


Milles kala:

Stronghold 3 on tugev samm tagasi esimese Strongholdi poole, aga ta lihtsalt feilib olemast midagi muud kui hunnik igavust ehk mahavisatud aega.
Enamus ajast sa lihtsalt vaatad, kuidas õunad kasvavad või kuidas kanad ringi tuterdavad.
Või siis ootad, millal sinu aeg-luubis liikuvad sõjaväelased kuhugi kohale jõuavad ja seda kaardist kaarti, algusest kuni lõpuni.

Tõsi, kõigi Strongholdide puhul on sinu ülesandeks olnud koguda ressursse ja vaadata, kuida su "Põld - vili - veski - jahu - leib - ühiskondlik rahulolu" ahelad töötavad ja sinu pisikest ühiskonda üleval hoiavad, aga...
S2 põhiliseks veaks peale ilgete vahevideote ja välimuse pean ma seda, et economical ja military campaign eraldi ei "töötanud"- lihtsalt ei vedanud välja.
Sama kala ka kolmes, ja lisaks bugidele ja muule seonduvale (mida on selles niigi poole aastase hilinemisega väljastatud mängus tohutult) on S3 lihtsalt äärmiselt kohmakas ning aeglane nagu tatt.
Samuti märkad sa kiirelt, et iga kaardi esimene veerand on täiesti üks ja sama... Stockpile paika, Granary paika, õunapuud paika jnejnejnejne... over and over again.
Nagu sellest poleks veel kõik, ei ole ka erinevate kaartide finaalid just kuigi varieeruvad, ning vahepealne osa koosneb juba varem mainitud ootamisest - õun kasvab, kasvab, kasvab.
Mitte, et esimeses Strongholdis oleks asjad teistmoodi olnud, aga - seal selline süsteem veel toitis ning pakkus huvitavust ning jälgimis-majandamisrõõmu kauemaks kui esimeseks kolmeks-neljaks kaardiks.


Lõpetuseks:

Kolmanda osa puhul lubati, et teise osa vigasi kordama ei hakata ja niivõrd-kuivõrd on sellega ka hakkama saadud.
Paraku, aga - hoolimata püüdlustest - ei ole S3 peli, mis suudaks niigi hingevaakuvasse Medieval real-time strategy žanri mingitki elujõudu sisse puhuda.
Pigem vastupidi, ja lisaks eelnevale ebaõnnestub ta ka Strongholdi seeria mudast välja tõmbamisel ning toimib rohkem sangpommi kui päästerõngana.

Minu jaoks surid nii klassikalised kui vähemklassikalised RTS-id nii või naa peale Warcraft-i ja Age Of empires-i kolmandaid osi ning Majesty ning Stronghold olid veel ainukesed, mille peale pisikesemaitki usupärleid riputada.
Nüüdseks on siis Firefly studios suutnud ühe kahest nimest maha tõmmata ning eks näis, et millal Paradox Majesty-seeria metsa keerata suudab - kolm korda üle õla!



H: 2/10 e. See on tore, et Firefly studios, kuni selle kevadeni mängule südikalt patche treis, aga...
Kui viimase patchiga keeldub mäng tööle hakkamast, nii-et ma ei saa sellest isegi shotte võtta, on asjad tiba hapud, vai mes?



No comments:

Post a Comment