Leidja

Wednesday, May 18, 2011

Civilization V

Minuarust Civilization V kõige suurem viga on selle vähene uute funktsioonide sisaldus. Ma pole vahepealsete versioonidega nagu kolm-neli tuttav, kuid CIV5 on põhimõtteliselt sama vana hea CIV1 steroidide ja mutageenide all. Kui visata kõrvale muutunud graafika ja animatsioonide lasu siis koorub nende alt kõigile mänguritele tuttav 16 aastat vana klassik koos oma heade külgede ja vigadega. Süsteemi on pisiasjadega täiustatud. Linnadel on eluribad, wörkerid suudavad automaatselt ringi kõndida ja niisutussüsteeme ehitada, odaga neeger enam B52 sellega alla ei too aga see on kosmeetika härrased. Keda te tüssata üritate ?

Oleks siis graafika hea aga pigem mõjub ta häirivalt. Mida suuremaks riik paisub seda rohkem animatsioone kaardil sebib. Kokkuvõttes keeb ekraanil tõeline supp kirjaga vehkivatest sadadest töölistest, musketimeestest, tuulikutest jms. Päris raske on kogu selle paabeli segaduse keskelt vajalikku infot noppida ja peale selle, silmad väsivad kiirelt. Lisaks nõuab graafika liigutamine omajagu võhma. Minu kahetuumsel, Geforce 8800GT kaardiga varustatud masinal võttis see pudru korduvalt pildi uimerdama. Tunda on kuidas iga mängitud mänguaastaga veab arvuti maailma järjest aeglasemalt.

Nagu ennist ütlesin: odaga enam pommitajat alla ei viska. Samas tekitavad hämmingut vibumehed. Mingil põhjusel suudavad nad lasta kahe ruudu kaugusele. See peaks mängu mastaabis olema umbes sama kui kümmnekonna kilomeetri kaugusele tulistada. Hexagonide kasutuselevõtmine oli samas hea samm. Nüüd võiks astuda ka järgmise. Kaotada peaekraanilt kõik animatsioonid ja muutma selle informatiivseks topograafiliseks kaardiks kust kerge resursse leida ja juniteid-linnu valida. Tundub absurd, et mina kui riigijuht pean igat väikestki üksust eraldi kamandama. Pigem võiks olla võimalus rajada laagreid-baase linnade vahele. Neise sõjabaasidesse saaks siis toota-koguda erinevat tüüpi üksusi ning grupeerida neid armeedeks. Armeedega võitus võiks käia aga juba täie animeeritusega eraldi aknas. Näiteks Total Wari laadis.
Linnade osas tundub mulle endiselt naljakas, et saan anda tervele! hiidlinnale vaid ühe ülesande - näiteks meisterdage mulle salk musketimehi, millega siis kogu tsivilisatsiooni keskuse iga viimane kui rakk aastaid ametis on. Tunduks loogilisem, et saaks ehitada linna erinevaid hooneid ja jagada neile kõigile oma ülesanded (nagu Colonizationis). Barrakid õpetavad soldatitele püssi õigetpidi pihus hoidma, tehased toodavad tanke ja ülejäänud vabad linnakodanikud klopsivad kiriku või mõne maailmaime kallal. Tunnen puudust ka kadunud täisekraan linnavaatest (või ma ei osanud seda leida?).

Võiks taastada funktsiooni kus eraldi aknas vaade linnale ja võimaldada seal oma suva järgi ehitada erinevaid rajatisi. Näiteks miks ei võiks saada resursirikkas piirkonnas püstitada kaevaduslinnakuid. Nt ehitada ühte linna kümme upgradetud rauatehast ja vedada sööki sinna samas kõrval asuvast kalapüügiga tegelevast külast ? Lisaks realismi kohe kamaluga. Praegune süsteem on aga ajast ja arust. Kui ma jagaks mängudele hindeid siis saaks kümmnepallisüseemis kogu lugu 2 punkti sest peale paari tundi mängimist oli mul isu otsas ning leulu lendas prügikasti. Võibolla peaks andma aendusmeeskonna laiskust arvestades isegi lausa ühe punkti ? Megabait loogikat ning neli giga animeeritust. Ptüi!


5 comments:

  1. Peale selle masendava kirju epilepsiapommi millega see mäng inimeste silmi tapab, häirib mind sealne infovoog mida on esiteks tunduvalt vähem kui CIV4's, aga selle kompenseerimiseks lööb see sulle näkku suurte kirevate punaste/kollaste teavitustega. Lihtne ja loogiline CIV4'st tuttav logiraamatu ning väikse tagasihoiliku infovoo aken on nähtavasti nii eelmine sajand.
    Vägisi on tunne, et kuna uusi ideid eriti polnud siis progejad pidid enda olemasolu tõestama nende täiesti ebavajalike graafiliste uuendustega.

    ReplyDelete
  2. Päris palju igatsusest tiineid võrdlusi teiste mängudega, nagu Colonization ja Total War. Kuidagi kummaline on nõuda, et kõik mängud kasutaksid just sedasorti mehhaanikat nagu sinu lemmikud. Selles suhtes ei saa ma sellest arvustusest aru... Paistab, et sulle ongi mokka mööda tagasihoidlikuma visuaalse lahenduse ning võimalikult tummise sisu ja läbimõeldud strateegiasüsteemiga mängud. Europa Universalis ses suhtes vist peaks järgmiseks arvustuseks ette võtma, kui veel pole tehtud. Eitea ainult kas siin ka väike selline hapude iinamarjade uss on sisse vingerdanud. Ma pean seda ussi silmas, kes tuleb siis kui tänapäevase graafikaga mängud enam hästi ei jookse :) Mul omal on küll just selline tsükkel, et kui on uus riist, siis pelan ilusaid pelasi ja kui riist jääb vanaks käin kõik sisukamad asjad läbi :P

    ReplyDelete
  3. Vastan autori eest, et seda tüüpi viinamarjadega tegemist pole, aga point lihtsalt selles, et mängus polnud midagi uut, et laias laastus aint "rohkem tilu-lilu ja värvilisi tulukesi".

    "Europa Universalis" sari (oli vist sari ? ) on hea, aga minu jaoks jäi seal puudu sellest samast, mis on olemas TotalWar mängudes ning mida pole ka Civilizationis, ehk siis lahing-äksõnist.
    Ps. Enda kommentaari alumise poole kohta ma autori seiskukohta ei tea.

    ReplyDelete
  4. Ma ei heida civile ette mitte seda, et ta ei kasuta mu lemmik mängude süsteeme vaid seda, et 16a jooksul pole toimunud mitte kui mingusugust arengut. Seose sellega tõin paar esimesena pähe karanud näidet kuidas oleks saanud üsna lihtsalt kogu asja hoopis maitsvamaks muuta.

    Hapude viinamarjade teemat pole. Arvuti on mul hetkel selleks piisavalt vänge. Tegemist oli esimese moodsa mänguga mis kohati ilmutas mingeid aegluse märke. Kui hiiglasuured 3d maailmad jooksevad teistes pelades probleemideta aga mingi peotäie animatsioonide vedamine tekitab probleeme süüdistaks ma esimesena käparditest programeerijaid mitte enda arvutit.

    Aga sellesosas on sul õigus, et mulle meeldivad tagasihoidlikuma graafikaga mängud mis jätavad fantaasiale rohkem ruumi.

    ReplyDelete
  5. Mind kusjuures kohutas just see hexagonide kasutamise mõte ära, nii et ma pole suvatsenudki Civ5 proovida. Tegelikult pole kogu sarjas Alpha Centaurist alates ühtegi uut osa väärivat uuendust tulnud.

    ReplyDelete