Leidja

Thursday, March 29, 2012

Beowulf - The Game




Alustuseks

Mingiks hetkeks olin ma kapitaalselt tüdinenud Totalwaarimisest ja Ümarlaua taha rüütlite kogumisest ning otsisin mingit peli, mis aitaks lihtsalt muidu juhestumisele minevat aega sisustada.
Otseloomulikult selleks, et peagi eelpoolmainitute juurde tagasi pöörduda, aga see selleks.

Kuna keegi oli juutubist kõnealuse mängu pooleteistunnise promovideo juppidele ühe folk-metali loo külge kleepinud, siis tuli mu meelde, et mäng ise on ka ju olemas ning nagu havi käsul ta mõne aja pärast mu arvutisse tiksunud oligi.


Mängust

Beowulf on mäng, mis võlus mind kohe alguses, sest mäng milles sa saad Beowulfiks kehastununa hiidkrabist jala läbi lüüa, nii-et tükid kahte lehte lendavad, ei saa olla midagi muud kui awesome - vähemalt nii mulle tundus. Edasi läks juba igavamaks ning seeõttu paneks kohe praegu mängutegijatele südamele, et edaspidi paluks rohkem krabidele ja muule sellisele keskenduda.

Edasine oli aga igavam sellepärast, et BtG on siiski tehtud Pee-essile või Äx-boxile - kes neil vahet teeb ? - ehk siis mängijatele kes hoiavad käes pulti, aga mitte näppude all klaviatuuri ja juba Grendeli tükeldamisel läks asi natuke hapuks kätte.

Konsoolisüsteemi "arvuti jaoks kohandatud versioon"* oli aga selline, et vajuta "Space", siis kliki märguande peale mõnda aega "up-i", siis vajuta vahelduseks "left", siis kärmelt "down" , siis "right" ja siis kliki uuesti "up-i" nagu hullumeelne ja seda seni kuni Beowulf Grendelilt käe äraebitud saab.
Pole nagu päris see rituaal mida klaveril väga sooritada viitsiks, aga...
Kui lõpuks Grendeli seljataha sain jäetud, tuli jälle lahedam osa, ehk jookse mööda vererada ja killi vastujuhtuvaid barbarite horde ja nii edasi ja edasi.
Muuseas, mängus ei jookse sa üksi vaid sul on kaaasas ka vägimehed, kes surmasaamise läbi tapatalgutamist kergemaks teevad.... või kuidaspidi iganes.

Lollaka kuid täiesti käppadesse saadava klõpsussüsteemi lõpetuseks lisan, et mõned tavalahingutes ettejuhtuvad suuremat bossid nõuavad ka tõsist vägijõudu, et kõigepealt peksad hiirelt vallandunud parema käega hullunult "left-i"( Nii umbes 5+ sekundit ) ja siis samamoodi "up-i" etc.
Sellega seonduvalt pole Beowulf ainuke kellel rage-i balloon tapatalgu käigus täitub ja berserkihoog peale kipub tulema.

Ahjaa, rage ja heroism.

Rage

...on nö tapalust, mis killimise käigus koguneb ning selle vallandamiseks piisab sul ainul "Caps locki" vajutamisest . Nii kui lustlikuse balloon täitunud on hakkab üldise helide kakofoonia taustal kõlama kiimasevõitu naishääl, mis soovitab sul cäba vajutada.

"Show me your strenght ...let me feel your power....Let it come"

Kui imekombel täiesti lahedalt kõlav kiimalaul on lõpuks mängija üle võimust saanud ja "Caps Lock" on langenud, kisub Beowulf berserkiks kätte ära.
Mainitud raevuhoo esilekerkimist saadavad meeste hirmuhüüded " Oh-no ..Beowulf gone mad"

Hirmuks on neil ka põhjust, kuna tapalusti võimuses olles tuleb mängu ka "friendly fire", ehk siis sõber või vaenlane - kõike annab rappida...
Seega tasub rage-i kasutada ainult bosside ja mini-bosside puhul ja soovitavalt siis, kui su dane-gaeti segameeskond kuskil kaugemal jahmerdab.

Heroism

...on sinu ja su meeste Hit Pointsid.
Seda (Heroismi) tiksub juurde erinevaid attack-combosi tehes, mis on õnneks suht lihtsad. Näitena: LBM + LBM + LBM + RBM

Aeg-ajalt satub ka mõni su meestest lahingus kitsikusse ja hakkab appi karjuma. Kui sa aga tema käsa väänava paharasti maha saadud löödud, siis annab ka see tubli pügala võrra kangelaslikkust juurde.
Lisaks HP-le on see ka moraal ja mida rohkem seda lahingu käigus tiksub, seda tigedamalt sina ja su mehed võitlevad. Seda seni kuni su vägimees Hero staatuse saavutab, mis on umbes nagu ultimate-level vms.
Lisamärkusena lisan, et oma sõjatee käigus kogud sa ka "Heroic" ja "Carnal" märgistusega boonuspunkte, mis annavad sul ühte või teist nendest skillidest, seda ja teist moodi pädevamaks muuta. Parem attack, parem defence jne.

Siuhke teema siis üldplaanis ning hoolimata selle süsteemi lihtsakoelisusest pean ma mainima, et mulle see saasta kanti meeldib ning seda vast mitte nii väga üldidee, kui pigem teostuse ja tulemi pärast.

Commands

Vahepeal, kui tapmist parasjagu pole pead sa aga oma mehad aerutama või mingit kiviasja lükkama kupatama ja ise seda pealt vaatama neid samal ajal innustades.
Viimane tegevus näeb välja selline, et sinu ees jooksevad ringiratast kahes suuruses pallikesed ja sina pead õigel hetkel kas "up-i" või "down-i" vajutama. ( Kõige esimene pilt all ääres )

Üldiselt on see "hii-hooo-hopp" saatel toimuv punnitamine ja muidu koorilaulude dirigeerimine päris lõbus.
Eriti veel siis kui sul on vaja lükata kivi mingi läbipääsu ette, mida mööda paharastide bande sulle kallale tungida tahab ja teha seda ennem, kui teisest samasugusest kohast väljapaiskuv pätikari sinuni jõuab, et oma torkimisega veeretamist-dirigeerimist segama hakata.

Kaks võitlusmoraali andvat command-i on veel, aga nendel ma pikemalt ei peatu, kuna nende olemus peaks igale arvutimängudea kursis olevale isikule niigi selge olema.

Igastahes koosneb valdav osa löömingust erinevatest retsmismeetoditest nagu lendavate digiverepilvede saatel käte küljest rebimine, vastu seina virutamine ja kindlasti on olemas ka mõni hardkoor-mod kus saad vastasel skrootumi küljest kiskuda.
Täiendus - Berserkides saabki käe Trollikese niudevöö alla pista, aga verepilv varjab õnneks/kahjuks üksikasjad.


Mängijasõbralikkusest ja Tehnilisest poolest.

Esiteks, kaamera liikumine on alustades midagi kohutavat ja ma tundsin, et Fallout 3-e Third-person view kritiseerimisega olen ma sellele tõsist ülekohut teinud.
Eelneva lause järjeks võibki veel lisada, et mäng on konsooli peal arvatavasti palju ägedam.

Konsoolimängud ja arvutimängud on siiski ju kaks erinevat maailma ning ehkki aina suurenev osa neist kattub, on ühelt-teisele ülekantud mängud tavaliselt absoluutne fail.

Teiseks suhtun ma umbusuga 2007-a aasta mängu mille veatult väljavedamisega mu arvutaja jänni jääb.
Kahtlane kui etteantud näitajad on ületatud kaks või rohkem korda ning nii pilt kui ka heli hakib - nagu hell või DirectX 11?

Peamiselt hakkab lausjukerdamine, siis pihta kui läheduses on mingi veekogu ja kahjuks on mängutegijad arvanud, et sood, mägijõed ja mäesisesed verelaadse ollusega täidetud kanalid ning basseinid on üleprahi ja kohustuslik kraam - arrrggh !

Ok, häid ja halbu asju on veel, aga aitab küll ning lõpetuseks tsiteerin surnud kuningas Hrothgari (Päriselus reageerib nimele sir Anthony Hopkins ning vähemalt selle mängu järgi jääb mulje, et ta on oma tõelise kutsumuse lasknud raisku minna):

"Your carnal appetites and selfish acts have born heavy concequenses my son. If you breed your own monsters Beowulf, sometimes the best way to meet them is to beat them."



*
Screw You UBISOFT - JÄLLE !
Nagu kuradi konsoolimängugi saab ka Beowulfi pelada ainult ühe mänguliinina. Jumala eest mitte, et pulli pärast alustad vahepeal mõnes varasemas kohas ja peksad pooltunni täiteks krabisi või miskit.
Ei, kus sa sellega ja kirsiks tordil on ka salvestamine automaatne.
"Arvutile kohandamisest " annab märku ka see, et ehkki save toimub ka chapteri erinevates punktides, saad sa mängu vahepeal kinni pannes alustada mitte last-saved-locationist vaid CHAPTERI ALGUSEST!

Krt, mul on 4GB rammiga arvutaja, mitte mingi faking PS2-mai-tea-kui-paljuga-täpselt-ja-ei-koti-ka.

H: 5/10 e. edaspidi paluks rohkem krabisi ja vähem tüütuid ja pikale venivaid boss-fighte. Möllupoolest parem kui Skyrim ja ehkki RPG-d ja Action-Slasherit ei tohiks omavahel võrrelda, teen ma seda seekord siiski.
Muuseas, konsooli peal mängides hindaks ma seda arvatavasti kõva kahe või isegi kolme puntki võrra kõrgemalt.




No comments:

Post a Comment