Leidja

Tuesday, March 13, 2012

Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim



Alustuseks...

....mitte päris asjast, aga luban, et läbivaks teemaks saab siiski ühe omapäraseima ja Majesty nimelise Kingdom Sim-i järg, ehk Majesty 2.

Kunagi ma vaatasin minegid pre-view pilte sellest ja mõtlesin, et mis kuradi porno sellest tuleb kui see ükskord ilmavalgust näeb.
Ma ei tea siiani, miks need promo-pildid sellised olid või kust kohast need võetud olid, aga üldjoontes sarnanes kogu produkt mingile Dungeons Of Diablos and Majesties MMORPG-le või midagi muud sama jaburat...


Ma ei tea, mis juhtus, aga midagi sellist mängus igastahes ei eksisteeri ja piltide asukohta ei õnnestu mul ka hetkel tuvastada, kuna selleks peaks ma püsti tõusma ja sooritama keeruka läpakakäivitusrituaali.
Ju siis oli tegemist ekraanipaukudega algsest teaser-trailerist (vms) nagu need asjad aeg-ajalt ehk enamasti ikka olema kipuvad.

Kuna tegemist on järjega, mis pärineb ajastust, kus sequelid aina enam ja enam lehkama kipuvad, siis mingeid suuremaid lootusi ma enda hinges ei hoidnud.

Olgem ausad, ehkki Paradoxi võib vaieldamatult nimetada püsiva kvaliteediga mänguseeriate etaloniks, võivad ka nemad libastuda (King Arthur II for example)

Igatahes suutis seda vähestki usku, mis minus pesitses, Rongimängur Ove võimsalt kahandada, väites, et kogu templite süsteem on võikalt peapeale keeratud.

Kus kohast ta sellise info võttis või mis mängu ta Majesty 2-e pähe mängis, pole siinkribajal võimalik õhust tuletada.
Seega eeldame kollektiivselt, et igivindine Ove oli seekord va napsupoisiga veel rohkem ülepingutanud kui muidu....
Mitte, et algmaterjaliga võrreldes erinevusi poleks - ikka leidub.

Näiteks templite kohapealt see, et templeid ja trade-poste saab nüüd ehitada vaid kindlatesse kohtadesse, mida on kaardil vastavalt ülesande tüübile üks kuni mitu, aga mingeid keskmisest suurema kaliibriga muudatusi minu silm vähemalt ei tuvastanud.


Majesty Bios

Kuna Majesty on kohalikes oludes ebaõiglaselt tähelepanuta jäänud peli, siis võtan nüüd endale südameasjaks natuke valgustada, et milles kogu süst on.
Nagu liigitus Fantasy Kingdom sim ütleb on tegemist ( RTS-tüüpi ) kuningriigi üleeshitamise mänguga, kus sinu peamiseks ülessandeks on kaart-kaardi järel maju ehitada ja nendest mehi-naisi-other palgata.
Palgata tuleb neid muidugi selleks, et nad sinu eest sulle antud ülesandeid täidaks.

Ei saa öelda, et ma mingi RTS-i fänn oleks, aga Majesty on selle kohapealt täiesti isemasti mäng. Nimelt puudub sul oma alamate üle igasugune otsene kontroll.
Ei mingit drag +click+ Attack-i , vaid sinu roll on pigem nö abistavalt suunava käe oma, mis tähendab, et kunglikke käske edastad sa reward-flagide näol.

Näitena, et kui su linna lähedal on mingi ebaterve elemendi pesitsuspaik, siis paned selle kohale lipukese koos rahasummaga ja ootad kuni mõni - soovitavalt mõned - su kaklushimulisema olemusega alamatest aega leiavad, et sinna kohale marssida. Selleks muidugi, et tülitekitav punker laiali lüüa.

Kuna kõigil tegelastel (va passiivsed karakterid: maksukogujad, valvurid - hiljem) on oma skill-treed ja ability-d, mis neil exp-i kogunedes arenevad, siis mingil hetkel tuleb sul nende liikuma saamiseks lipukese külge kleepida üsna suur tükk enda rahapaunast. Kogemus rikastab ja maksab nagu.... ei öelda kuskil, aga siiski.

Samuti puudub su sõduritel/loitsijatel/muudel upkeep, vaid täpselt vastupidi.
Suur osa sinu majandusest sõltub nende maksudest. Veel rohkem aga sellest kui palju nad tarbivad.
Et neil oleks mida tarbida, pead sa ehitama neile sepikodasi, turge ja ja-nii-edaseid ning seal aretama välja erinevaid kaubaartikleid.
Olgu nendeks siis ravipotid või improviseeritud terashõlstid - kõik asjad on kas kõigile või kindlale sihtgrupile vajalikud.

Näitlikuks vahekokkuvõtteks: Kui sa Mage Guild-is aretad välja weapon enchantementi, siis tähendab see seda, et su relvakandjad peavad leidma aega, et sealt läbi astuda ning kuna maagid on ahnepäitsud, siis peavad nad relva võlutamiseks oma kukrut kergendama. Raha aga tuleb nende tasku jällegi sinu üles riputatud reward flagidest, monstäritest ja ka rahalaegastest, mida leidub Ardanias rohkem kui rotte.

Reward-Flagid kujutuvad endast nelja sorti ülessandeid (Protect, Attack, Explore ja Fear), mille täitmine on su kungriigi relva või sauakandjatele vabatahtlik ning ainuke asi, mis neid sinu lipukeste juures huvitab, on sinna juurde kuuluv rahasumma.
Patriotismist pole ühesõnaga haisugi, ehk siis huvid suunduvad ikka Teie Majesteedi rahatasku pihta.

Automaatsed tegelased on nagu mainitud passiivsed ja kaasnevad nad erinevate ehitistega. N: Iga lossi level annab ühe maksukoguja ja paleevalvuri juurde ja iga torn sisaldab endas ka vaprat vahimeest.
Lisaks kerkib aja kulgedes su lossi lähedale aina rohkem osmikuid, milledest väljuvad remondi ja ehitusbrigaadina toimivad talumeeste naised ja talunaiste mehed.

[OT] Sellist automaatsete minionide süsteemi oleks osaliselt võinud kasutada näiteks GoT Genesis (+ tuhat muud mängu) ja tulemus oleks olnud vb veidi parem, aga see selleks.

Ühesõnaga asundus areneb ka sinu püstitatud kamaga paralleelselt ja et sul linna arendades igav ei hakkaks, tekib su linna ka igasugu tsivilisatsioonile viitavaid elemente.
Näiteks kanalisatsioonid ja surnuaiad, millede eesmärk on su elu sealt imbuvate kollidega ebameeldivaks teha.
Ok, surnuaias saad ka oma surnud sõdureid ellu äratada, aga enamus ajast kooberdab sealt välja erinevaid skeletone ja tšombisi. Vastavalt siis sellele, et kui palju kaadrit sul mängukäigus surma on saanud.


Majesty VS Majesty 2

Milles seisneb kahe Majesty vaheline erinevus - peamiselt värvis ja lahtiseletatult, et Majesty I on nimelt tunduvalt vastuvõetavama väljanägemisega.

Muid ka igasugu kama on ümber tehtud ja sissekanditud ning laias laastus jagneb see pisikesteks miinusteks ja plussideks.

Lordid :

Iga scenario lõpus saad sa ühe enda hero lordiks ülendada ning uues mängus peale Lords Hall-i ehitamist ta ränga raha eest teenistusse kutsuda. Lorde võib sul korraga ringi joosta kolm ning kuskil mängu kolmveerandil olles võin öelda, et teenus, mõjutusaste mängule ja teenuse hind on omavahel tasakaalus.
Pluss seisnebki peamiselt selles, et esiteks on mul põhiseaduslik õigus oma nunnudesse kiinduda ning samas säilib mingigi sõjaväeline järjepidevus.
Kolmandaks kiirendab see lõpukollide tolmuks peksmist, kuna järjekordseks Boss-fightiks on kaardi huvitavam osa juba enam-jaolt seljataga ning mõne paharasti elupuntkide arv on epic. Skeleton-king for example.

Hinnang: Like

Muutuv välimus:

Sinu sõdalaste/lotsijate välimus muutub - vastavalt selele mis armor neil seljas on ja kui kõrge kaliibri, ehk leveliga nad on. See viimane lausepoolik tähendab, et iga 5-e leveli tagant muutuvad ägedamaks/nõmedamaks.
Tegemist on igatepidi plussiga, kuna esiteks lihtsutab see arusaamist, et mis kaliibriga kaadreid sul kuskil pihustatakse ja teiseks muudab pildi vaheldusrikkamaks.

H: Like

Varemalt mainitud Trade-postide ja Templite jaoks spetsiaalsed ehituskrundid.

Hoolimata minu esmareaktsioonist on praktikas asi igate ok.
Ei teki igasuguste eliitväelaste üleküllust ning vajab veits arvestamist, et kas ikka on mõtet neid ülinunnusi Fervuse kummardajaid mängu tuua või tuleks leppida seekord veel ühe templiga laibalembidele.

H: Like

Herodest party-de moodustamine.

Party-sse saad sa toppida kuni neli võitlejat- ja koos toimivad nad veits efektiivsemalt.

Aga-aga-aga, esiteks on küll hea madalama leveli mehad kõvematega kokku toppida, et areng kiirem oleks, aga samas...
Kuna reward-flagide vastu tunnevad tüübid huvi vastavalt oma leveli ja vaevatasuks mõeldud summa mingi keerulise matemaatilise tehte tulemusena, siis party-de puhul hero-de levelid summeritakse(vms) ja seetõttu peab rahahulk olema üsna suur, vastasel juhul jäävadki nad linna libarotte tapma kui sedagi ja nende väärtus jääb lahjaks.

Paraku, aga jõuad sa loogilises järjestuses tehnoloogiaid aretades party-functionini suht hilises staadiumis, ehk ajal mil enamus su pättidest on juba lvl 10 - 15+.
Nii kõrge leveli tüübid aga ei huvitu millestki, mille väärtus pole vähemalt pool kuningiriiki. Selle viimase tõttu on tegemist natuke läbimõtlemata uuendusega, ehk siis scenario algstaadiumis oleks see palju mõtekam.

H: Lahja like ja karm ARRRGH !

2-e reward flag-i (attack ja explore) asemel 4 (+ Fear ja Protect)

Protect Flag annab võimaluse kaitsta karavane, torne, kaubapunkte ja nii edasi. Või hoopis madala leveli Maage, sest Party-funct tuleb hiljem - selle koha peal veel üks arrgh!
Toimib see seni kuni sellesse panustatud summa on järk-järgult kaitsjate taskutesse libisedes otsa saanud.

Fear Flag aga aitab vältida situatsioone, kus su mehed oma gildist väljudes üksteise järel Mõmmimeeste koopasse koperdades massiliselt surevad.
Fear-flagi puhul oleneb summa suurusest, et kui kõrge tasemega mehed märgitud piirkonnast eemale hoiavad.

Your Majesty's artefaktid.

Miinuspool koosneb sellest, et nad ei erine Your Majesty's spellidest ja on seetõttu küsimärgiga tilu-lilu.
Artefakt peaks olema esiteks võimas ja ka kuidagi lahedam, kui lihtsalt klikk mingil junnil ja loll animatsioon või-mai-tea.
Võib-olla ma virisen liiga palju, kuna ülejäänd mäng on liiga hea, et nii labast jama sisse vedada ja igaks juhuks ütlen, et Hero..khm...HOMM:Retards 6-e debiilsetest retard-aid artefaktidest on asi kaugel.

H: Like/Dislike

Kollidel pole..

... enam arvestatavat descriptionit. Hõljukaknal on küll paar rida nende olemuse kohta kirjas, aga muu info kohapealt on kriips peale tõmmatud.

H: Massive dislike

Jutustaja...

... on vist sama või vähemalt väga sarnane ja tekstid on oma olemuselt ikka sellised "muie suunurgas" rõhuasetusega.

Spartalased ja Piraadid on...

...NEID POLE SIIN MÄNGUS ! Ühtede või teiste puudumine peale 2003/2004 aastat on näide kvaliteedist ja tervest mõistusest. Like astmes mustmiljon. :)


Lõpetuseks, siis seda, et kui esimene meeldis, siis peaks meeldima ka teine ning lihtsalt stiililt palju koledam väljanägemine vajab veidi - nu veidi hambad ristis harjumist.


Kokkuvõtvaks hindeks: 8/10 e. kui Majesty esimene on nii 9-10/10 mäng, siis teine palju alla ei jää. Minu jaoks on põhimiinus siiski alguses eemaletõukavana mõjuv välimus.

Protect Flag-i mõju all.

No comments:

Post a Comment