Leidja

Wednesday, February 20, 2013

Defense Grid: The Awakening



Tower defense on žanr, mille enamik esindajaid on väikesed madalakvaliteedilised flash-mängukesed (üksikuteks paremateks on Kingdom Rush ja SAS Zombie Assault TD). Kõvakettale jõuab žanr harva; relevantsemate näidetena tooks välja Plants vs Zombies'e, Orcs Must Die! ja terve portsu Warcraft III modifikatsioone, mis kümne aasta jooksul tehtud. Olen viimasel ajal mõistnud, et tegelikult on tower defense väga mõnus asi, sobides eriti tiheda päevagraafikuga inimestele, kel tõsisematesse mängudesse süübimiseks aega napib, aga miks mitte ka kõigile teistele.

Defense Grid on üks neist "päris"- ehk kõvaketta-mängudest, kaaludes koos kõigi lisadega rohkem kui poolteist gigabaiti, mis võiks olla juba esimene näitaja, et päris suvalise asjaga tegu pole. Ja ega ei olegi – DG oli igas mõttes hea ja kvaliteetne mäng nii välja tulles (aastal 2008) kui ka praegu.

Monday, February 11, 2013

Huvi äratanud PC-Mängud, aastal 2013.


Niisiis, koondasin siia 2013 aastal ilmuvad pelid , mis minu huviorbiidis on püsinud või kuhu ma nad postituse kirjutamise ajal lennutasin.
Sähket, olge lahked.



10. Clockwork Empires
-Gaslamp Games



Clockwork Empires on linna-simu. Umbes selline nagu neid iga aasta väikestuudiote poolt välja antakse.
Aga, kuna steam-punk on moes juba viimased paar aastat, siis toimub ka CE tegevus aurupungi maailmas ning see ongi see nüanss, mis sunnib mind pilku peal hoidma mängul, mis muidu  nii külmaks jätvasse žanrisse kuulub. 





9. Impire 
Paradox Int/Cyanide




Tuleb nüüd kohe ja tegemist on peliga kus sinu ülessandeks on hoida silma peal hunnikul impidel ja aidata neil jalad alla saada.
 Muuseas pean vajalikuks mainida, et ehkki ma pole Paradoxile andeks andnud, et nad A Game OF Dwarvesi Win8 sõltlaseks tegid, on mul nii Paradoxi, kui ka Cyanide'ga piisavalt häid kogemusi, et kätt pulsil hoida.

Ahjaa, Dungeon Overlord pidavat ka märksõnaks olema...



8. Europa Universalis 4 
-Paradox




Mäng TBS-klassikasse kuuluvas seerias...kas on vaja veel üksikasjalikumaks minna?




7.Expeditions: Conquistadors 
- Logic Arts




Konkistadoorid on peli, milles on konkistadoorid - arusaadav? 

Kõrgendatud huvi mängu vastu tulenebki osalt väljanägemisest, osalt žanrist ja ka selles, et minu silm pole näinud ühtegi ameerika okupeerimise...khm... avastamise RPG'd.

Seega jah, vähemalt orginaalsuse punkt on poisiohtu seltsimeestel juba kätte saadud.
Positiivseks on veel see, et lubatakse kaugeleulatuve mõjudega questilahendusi ning minu terav silm silmas ka  Team-tactics combatit. 

Ühesõnaga, nö paberil näeb kõik väga hea välja. :)





6.The Banner Saga 
-Stoic






The Banner Saga eelmisel aastal ilmavalgust näinud multi-player ja/või tasuline beta jäid minu huviorbiidist välja ning midagi mõistlikku ma selle/nende kohta öelda ei oska. 

Põhjala mütoloogiasse uppuva üksikmängu tulekut olen aga googeldan ühest väljahõigatud tähtajast teiseni. 
Ok, mitte non-stop variandis, aga nii...põhimõtteliselt, eksole.



-Snowbird Games




Tegemist on kunagise ühe-mehe indie-mänguga, mis on rohkemate meeste poolt uutesse värvidesse kastetud ja suuremaks-laiemaks-sügavamaks tehtud ja...
Ma ei oska selle kohta midagi täpsemat öelda...

Väidetavalt on see Fantasy-TBS, aga selline mis ei kaldu otseselt ei HoMM'i ega ka mitte Civ'i poole. 

"Pole lind, ei ole konn ka, mingi veider värdjas on ta" - võiks ennatlikult lausuda, aga...Eks ootab ja eks näeb.

Kuna mul endal puuduvad teadmised nii algse kui ka uue mängu kohta, siis paigutan siia HV-foorumi kasutaja Archangeli näppude alt tulnud kirjaread:


Ausalt öeldes seda mängu ei anna eriti kategoriseerida.
Paras sigri-migri kümnest eri mängust. Fookus oleks justkui sinu Hero'de ja nende armeede ümber, kuidas samas on provintside arendamine, avastamine jms ka väga oluline, sest ilma alasid arendamata ei jõua eriti kuhugile. See on mäng mida oleks targem igal-ühel endal proovida, sest hästi kirjeldada seda ei anna. Üldjoontes võiks siiski öelda, et Combat ja Hero'de arendamine, lossi arendamine jms on siiski väga sarnane HoMM'le, ning kes seda mänginud, see kohaneb ka kiiremini.
Muidugi Eador: Genesis on ca. 10a vana mäng ja seda on ka näha. Originaalis tehtud ühe vene tüübi poolt ja alles eelmine aasta Inglise keelde tõlgitud ja nö. ülemaailmselt müüki pandud. Arvatavasti just selle põhimõttega, et sillutada nüüd sellele uuele versioonile teed, teha promo jms.
 




4.Thief 4 
- Eidos




Noh, mitmendat korda juba? 
Kurat seda välja arvutada oskab, aga igastahes järjeosa kindel tulek ühele parimale stealth-actionile on (jälle) välja kuulutatud.
Kui veel arvastada, et peamised uudised mis Thief 4 ümber toimuva kohta tilguvad on halvad (Mitmed võtmeisikud on kas üldse Eidosest uttu tõmmanud või lihtsalt T4'a meeskonna hingekirjast kadunud) ja arvestada ka sellega, et Kanada parimad pojad üritavad esimest korda Multi-port'i(Oo õudu!) teha, siis noh..kahtlane värk.

Samas, hinges kraabib, kuna hirmsasti tahaks ju näha, et kas suudetakse väärt seeriat edasi vedada või mitte....

Asjalikumat treilerit pole endiselt olemas ja ametliku pildimaterjaliga on ka kehvaste.




3.Total War: Rome 2
- Creative Assembly





Ma olen TW-fanatt...või sõltlane - kuidas soovite.
Igastahes peale RTW mängimist kadus mul igasugune huvi suurema osa historical strateegiamängude järele ning peale EU ei pea ma ühtegi sarja TW võrdsekski.

Võite nüüd arvata, et kas minu isa kõige ilusam poeg on viimase paari aasta jooksul siginenud oletuste seltsis, Rome2 'e  tulekule kinnitust oodates küüsi närinud või mitte. 
Otseselt ei ole, aga kaudselt võib-olla tõesti - te ei suuda midagi tõestada!

Samas, olen ma CA ja Sega koostöötulemustega piisavalt kokku puutunud, et oodata R2'e 2014 aastaks. 
Ehk siis selleks ajaks, kui edasilükkamised on lõplikult edasi lükatud ja epicud, massiivsed ja kõikvõimalikud..maitea... pneumatic bug'id on modijate poolt kõrvaldatud.

Esimeste infokildude põhjal kirjutasin kunagi säänse posti(LINK).





2.Wasteland 2 
-InXile ent.




Wasteland 2 oli üks esimesi Kickstarteri fenomene, mis kohaliku tähtusega uudisekünnisest kõrgemale hüpata suutis. 

Enne seda kasutati Stardipauku peamiselt "Saatke 20 rutsi, et ma saaks Magic The Gatheringile 3 lisakaarti teha" röögatusteks või "Text-based & Full 2D" minimängudele tähelepanu tõmbamiseks( - põhimõtteliselt, eksole).

Ja järsku kargas välja keegi Brian Fargo (Mina ei mäletanud, et kes ta on...) ja ütles, et tema tegi Wastelandi, (...millest on mul VÄGA udused mälestused.) ja-et tema käpad olevat olnud mängus ka Fallout 1 ja Fo2 tegemisel(...mis ongi SEE infokild, mis paneb suurusjärgus asjad paika.)
Igastahes, karta on, et see projekt kas õnnestub või põleb särinal...aga panustagem õnnestumise peale.

Viimane treiler, mis sisaldab raadiosahinat ja game-play'd.




1.Age Of Wonders III
-Triumph Studios




AoW3 on järg AoW2'le, ehk siis mängule, mida võiks pidada parimaks Fantasy-TBS mänguks, kui poleks...kirjutasin juba seal pikemalt  - LINK.

Minu jaoks üks imelikumaid müsteeriume mängumaailmas oligi ca 10 aastat kestnud vaikus Wondersi seerias. Fakt on see, et AoW2: SM ei põlenud, aga...franchise lihtsalt unustati.

Igastahes, praeguseks hetkeks on selge, et tulekul oleval pelil on võimalik kogu žanr endale tasku lükata või põleda nagu teised kaaskondlased, sest:
Warlords IV oli saast
Disciples III oli paljulubav, aga paraku täiesti läbimõtlemata peli, mis muutus kiirelt mingiks igivenivaks Turn-based click-festiks.
Heroes VI oli....väga väga väärakas mäng, millest kumas välja, et ei deve, ega ka mitte publits, ei ole täpselt aru saanud, et mis mänguseeriale nad nüüd uut peatükki treivad.

Võib ju oletada, et teiste samalaadsete põlemine oli ka põhuseks miks unustatud TBS-kunn sahtlipõhjast välja otsiti, aga...oletused-schmoletused.



Sunday, February 10, 2013

Dead Space 3

HOIATUS: JÄRGNEVAD SPOILERID. Kui sa veel mänginud pole, aga plaanid, siis parem ära loe.

Viimase Surnud Ruumi tegevustikust on jupp aega mööda läinud; Isaac Clarke on jälle Maal ning teises osas üles korjatud love interest Ellie on ta maha jätnud, sest Isaac on nõme emo. Ühel päeval tulevad deprekas vaevlevale insenerile külla võõrad härrad Norton ja Carver, kes soovitavad tal nendega kähku kaasa tulla, kuna esiteks olevat Ellie leidnud Markeriteks kutsutud artefaktide koduplaneedi, ning teiseks olevat neid asju kummardav Unitoloogia Kirik on saatnud sõdurid Isaacit kui staažikat Markerite-hävitajat tapma. Long story short, mõne aja pärast leiab meie insener end võõra planeedi orbiidilt, unitoloogide peamees Danik koos oma sõduritega kannul, ning loomulikult on kõik kohad nekromorfe täis.

Friday, February 8, 2013

Age Of Wonders 2: Shadow Magic



Kuna läinud nädalal hõigati välja, et  tegemisel ja tulemisel on AoW3, siis pidasin vajalikuks inimkonnale meelde tuletada, et mis asi on-oli üldse Age Of Wonders 2.

Kuna ma ei mäleta mis oli AoW2'es ja mis tuli alles Shadow Magicus siis otsustas minu isa kõige suurema mälupuudega poeg minna lihtsamat teed pidi ning kirjutada kiirülevaade AoW2'e standalone expansionist nimega Shadow Magic.


Thursday, February 7, 2013

7 mängu, mis võiksid olemas olla

Me kõik oleme ilmselt aegade jooksul mõelnud, et olemasolevad mängud on küll head, aga mitte nii head, kui võiks olla. Mina mõtlen nii kogu aeg. Siin on seitse mänguideed, millesarnaseid on küll tehtud, aga mitte päris nii täiuslikke, kui mina välja pakun.

7. Warcrafti-teemaline võitlusmäng
Ehkki Blizzard on WoW'i viimaste lisapakettidega Warcrafti maailma iseenda paroodiaks pööranud, ei ole kõik võimalused veel ammendatud. Neljandat Warcrafti sellest travestiast enam välja ei võlu, aga ühe hüva Soul Caliburi võtmes kaklusmängu saaks küll. Kuna WoW'is on juba rakendatud ajas tagasi rändamist ja selle abil retconimist, siis ei tohiks olla eriline probleem seda veel kord teha ja tuua mingi jabura põhjenduse abil omavahel võitlema kõik tuntud sõdalased või sõdalasetüübid Warcrafti maailmast. Areenideks oleksid erinevad ikoonilised paigad ja sündmused ajaloost. Mõelge: vana Hordi sõdalane ja Iidsete Sõja aegne rongadruiid omavahel mõõtu võtmas, taamal põlemas Silvermooni linn. Tõeline nerdgasm!

Wednesday, February 6, 2013

Chaos on Deponia (2012)


Selle mängu esimesest osast kirjutasime juba siin, täna räägime aga järjest, mille tegevus toimub jätkuvalt samal prügiplaneedil nimega Deponia. Tulemas on ka kolmas osa, mis peaks ilmavalgust nägema sel sügisel.
Kuigi mäng jätkas poolelijäänud lugu, oli nii mõndagi muutunud. Esiteks olid muutunud kõigi tegelaste hääled, mis oli üsna üllatav, sest kahe mängu ilmumise vahele jäi ju ainult napp pool aastakest, oleks arvanud, et need tehakse ühel ajal valis. Mitte et mul kahju oleks, ausalt öeldes olid uued seltsimehed ja seltsidaamid (heh-heh) kõrvadele tunduvalt paitavamad, nagu ka teise osa muusika.

Tuesday, February 5, 2013

Deponia (2012)


Kuna see on mängublogi, arvavad taibukamad ilmselt juba ära, et ma mängisin üht mängu. Mängu, mida väga kiideti ja mis tundus eemalt vaadates ilus ja värviline, kuigi Deponia on muidugi kaval sõnamäng ja tuleb sõnast depose - tegevus toimub prügiplaneedil, kuhu jõuavad asjad, millest mujal elavad inimesed lahti tahavad saada. Hoolimata kaunist pealispinnast ajas see mäng mind pigem segadusse ja tekitas teatavat hämmeldust. Kohe selgitan, miks.