Leidja

Wednesday, May 18, 2011

Civilization V

Minuarust Civilization V kõige suurem viga on selle vähene uute funktsioonide sisaldus. Ma pole vahepealsete versioonidega nagu kolm-neli tuttav, kuid CIV5 on põhimõtteliselt sama vana hea CIV1 steroidide ja mutageenide all. Kui visata kõrvale muutunud graafika ja animatsioonide lasu siis koorub nende alt kõigile mänguritele tuttav 16 aastat vana klassik koos oma heade külgede ja vigadega. Süsteemi on pisiasjadega täiustatud. Linnadel on eluribad, wörkerid suudavad automaatselt ringi kõndida ja niisutussüsteeme ehitada, odaga neeger enam B52 sellega alla ei too aga see on kosmeetika härrased. Keda te tüssata üritate ?

Oleks siis graafika hea aga pigem mõjub ta häirivalt. Mida suuremaks riik paisub seda rohkem animatsioone kaardil sebib. Kokkuvõttes keeb ekraanil tõeline supp kirjaga vehkivatest sadadest töölistest, musketimeestest, tuulikutest jms. Päris raske on kogu selle paabeli segaduse keskelt vajalikku infot noppida ja peale selle, silmad väsivad kiirelt. Lisaks nõuab graafika liigutamine omajagu võhma. Minu kahetuumsel, Geforce 8800GT kaardiga varustatud masinal võttis see pudru korduvalt pildi uimerdama. Tunda on kuidas iga mängitud mänguaastaga veab arvuti maailma järjest aeglasemalt.

Nagu ennist ütlesin: odaga enam pommitajat alla ei viska. Samas tekitavad hämmingut vibumehed. Mingil põhjusel suudavad nad lasta kahe ruudu kaugusele. See peaks mängu mastaabis olema umbes sama kui kümmnekonna kilomeetri kaugusele tulistada. Hexagonide kasutuselevõtmine oli samas hea samm. Nüüd võiks astuda ka järgmise. Kaotada peaekraanilt kõik animatsioonid ja muutma selle informatiivseks topograafiliseks kaardiks kust kerge resursse leida ja juniteid-linnu valida. Tundub absurd, et mina kui riigijuht pean igat väikestki üksust eraldi kamandama. Pigem võiks olla võimalus rajada laagreid-baase linnade vahele. Neise sõjabaasidesse saaks siis toota-koguda erinevat tüüpi üksusi ning grupeerida neid armeedeks. Armeedega võitus võiks käia aga juba täie animeeritusega eraldi aknas. Näiteks Total Wari laadis.
Linnade osas tundub mulle endiselt naljakas, et saan anda tervele! hiidlinnale vaid ühe ülesande - näiteks meisterdage mulle salk musketimehi, millega siis kogu tsivilisatsiooni keskuse iga viimane kui rakk aastaid ametis on. Tunduks loogilisem, et saaks ehitada linna erinevaid hooneid ja jagada neile kõigile oma ülesanded (nagu Colonizationis). Barrakid õpetavad soldatitele püssi õigetpidi pihus hoidma, tehased toodavad tanke ja ülejäänud vabad linnakodanikud klopsivad kiriku või mõne maailmaime kallal. Tunnen puudust ka kadunud täisekraan linnavaatest (või ma ei osanud seda leida?).

Võiks taastada funktsiooni kus eraldi aknas vaade linnale ja võimaldada seal oma suva järgi ehitada erinevaid rajatisi. Näiteks miks ei võiks saada resursirikkas piirkonnas püstitada kaevaduslinnakuid. Nt ehitada ühte linna kümme upgradetud rauatehast ja vedada sööki sinna samas kõrval asuvast kalapüügiga tegelevast külast ? Lisaks realismi kohe kamaluga. Praegune süsteem on aga ajast ja arust. Kui ma jagaks mängudele hindeid siis saaks kümmnepallisüseemis kogu lugu 2 punkti sest peale paari tundi mängimist oli mul isu otsas ning leulu lendas prügikasti. Võibolla peaks andma aendusmeeskonna laiskust arvestades isegi lausa ühe punkti ? Megabait loogikat ning neli giga animeeritust. Ptüi!


Saturday, May 14, 2011

Viking Invasion II - Total War



- The bitter wind is high tonight,
lifting the white locks of the sea
in such wild winter storms
no fright of savage Norseman troubles me.



Et millestki alustada, siis alustan sellest, et alguses oli Medieval Total War ning sellele tehti expansion nimega Viking Invasion.
Järgmine mäng TW sarjas kandis, aga juba nime Rome Total War ning kuna tehnoloogia imed olid veel imelisemaks muutunud, siis oli see ka eelnevatest tunduvalt pädevama väljanägemise ja tegu ning sisemoega. Igastahes jätkame sellega, et viimati mainitud mängule tehti omakorda expansion nimega Barbarian Invasion.

RTW Barbarian Invasion ongi põhiline platsdarm millele modijate hordid oma mod-e treivad ning seekord on siis võetud Medieval Total War - Viking Invasion ning see RTW BarbInvasioni veermikule kanditud - koos ohtra vigade paranduse ja mõnede muude lolluste tasalülitamisega.

Mida veel öelda inimestele kes TW seeria mängudega kursis on...
Tegemist siis esimese täiesti funktsioneeriva Viikingiteemalise TW-modiga, mida nimetatakse üheks raskemaks TW-modiks (Official TW-mängud on kõik suht lihtsad*). Selles osas peab siinkirjutaja nõustama, sest seianimängitu põhjal võib öelda, et minu jaoks siiani raskeim mod, Rome Total Realism, tundub raskuse poolest viikingitele alla jäävat.

Paraku seisneb, aga põhiraskus osaliselt TW mängude kõige närviajavamas osas, ehk vähemalt(!) Very Hard/Very Hard-iga (Campaign Diff/ Battle Diff(Vi2-s on Very Hard hoopis Sea-King)) mängides ei nõustu arhi-vaenlasfraktsioonid sinuga rahu sõlmima või sinu vasallideks hakkama ka siis, kui neil veel ainult viimane põlvepikkune poisike veel kuskil viimase küla tanumal, rehast nooleotsi treib.
Kohutavalt tüütu, sest tulemuseks on umbes samasugused seisakud nagu Heroes-e seeria mängudes, et tagasi küll ei kuku, aga edasi ka ei saa, kuna pidevalt siiberdab mingi kolmest odameeste üksusest koosnev vaenuvägi mõne su küla/linna alla, mille kaitsjate hulk ületab piirajate oma teinekord kümnekordselt.
Tüütu pigem kui raske, aga mainin siia juurde siis ära ka selle, et teine nö. raskendus VI2-s on see, et viikingina mängides (viikingivalikuid : 2(Norra, Taani). Muid mängitavaid fraktsioone: 6 (Irish, Saxons, Men Of Alba jne)) on sinu usk paganism. Briti saarte elanikud on, aga kristlased (Vähemalt kahte erinevat tõugu kristlased - hea läbisaamine puudub) ja tulemuseks on usukonflikt, mis ntx. Barbarian Invasionis suurt rolli ei mänginud(Thanks to Sega).

VI2-s
mängib see usuteemaatika, aga sulle nii näkku, et enamus ajast hambad surisevad.
Lahtiseletatuna näeb see välja nii, et: vallutad küla, lööd enamuse elanikest mättasse/müüd orjaks, alandad ülejäänute maksukoormust, räägid neile Thorist, Odinist ja Ragnarökist, paned püha kivirahnu ka püsti ja isegi kui sa pühakodasi ja lollakaid püstriste maha ei lammuta, ei meeldi sa neile ikkagi, kuna sa pole ristitud.

Vallutatud linnade enda käes hoidmine on VI2-s igastahes suur kunst ning nõuab teinekord korduvat vallutamist, linnaelanike parematele jahimaadele saatmist ning võidukate edasitungiarmeede passimist vallutatud külades/linnades, mille elanikonnaarv jääb pideva banditistliku elemendi likvideerimis ning külakurnajate ümberasustamisprotsesside tõttu su sõduritehulgale alla.
Seega tuleb leida lihtsalt mingi kesktee rüüsteretkede (linna sisse - kõik mis annab maatasa, elanikud orjadeks v kondijahuks, maksud põhja ja minema) ja allutatud provintside enda suurriigiga liitmise vahel.
Mida aeg edasi seda rohkem hakkab ka sinu perekonda Vagla..ptüi...Valge Kristuse..eee..huvilisi tekkima ja mina isiklikult võtsin nad avasüli vastu ning saatsin muinasasulatesse ja iidsetesse matusepaikadesse väljakaevamistele - tulevaste arheoloogide tarbeks.

Uuendustest on olemas puitlinnused, aga kuna nad on tehtud "Reinforced Gates-i"asemele , ehk siis nad on lvl. 2 kindlused, siis saab nende puhul kasutada ainult rammi, aga asi seegi kuna mainitud purustusinstrument töötab vaid väratikohtades.
Väljanägemine on neil muidu arvestatav, aga ei midagi enamat, kuna nad on lihtalt ülejoonistatud kivikindlused, kuid nurisemiseks ma siiski põhjust ei näe, sest nii kivikindlus, kui ka lihtsalt tugevdatud palktara oleks umbes tuhat korda halvemad variandid olnud.
Lisaks on Anglo-Sakside kroonika, mida võib lugeda igal käigul ning mis tutvustab jupphaaval Britannia ajalugu, uued juunitid ja kindlasti veel hunnik asju, mida ma oma nädalase mängimise tulemusena pole märgand või mis mul praegu meelde ei tule.
Pisidetailina võib veel mainida seda, et vähemalt viikingid ei saa oma laevadega hobuseid transportida. Norrakate puhul on see natuke savi, kuna neil oma linnades hoburatsanike treenimisvõimalust polegi, ülejäänud peavad ülemeresõdides võõra pinna palgaratsanikest sõltuma.
Edu!


Mõõgaaeg, tapriaeg,___ kilbid lõhenevad.
Tuuleaeg, hundiaeg, ___ kuni maailm hukkub.


__________________

Valminud on omakorda ka mod Viking Invasion II 1.7-le ning see kannab nime Dominion Of Britannia. Sisaldama pidi ta kahte uut faction-it ja hunnikuid pisiparandusi/mugandusi, aga kuna VI2 1.7 töötab senini ideaalselt, siis ma ise sellega ei kiirusta.

________________

"Rome Total War
(BI) - Viking Invasion II", TWC-foorumis.
Viking Invasion II "Installation guide (video)"**

Total War
seeria mängud/modid Suborinurk.exe-s :

Rome Total Realism - Fate Of Empires (sisaldab ka TW-mängude süvaanatoomiat)
Rome Total Realism - FOE (Sisaldab lühitutvustustega TW-seeria mängude listi. )

__________________
* Vähemalt Shogun TW - Medieval II TW (+ expansionid)
** Ainuke install-problemaatiline RTW-mod, millega olen kokku puutunud on Classical Age TW, mis (vist) nõudis, et Rome Total War(BI) oleks installitud - C: Program Files/Activision/Rome total War.

__________________

Picsid: MNC ja TWC/VI2/VI2Gallery

Campaign Map
Vasturünnak piirajate suunal.

Madin sillal

Norrakatega mängides on vaenlase ratsavägi su suurim rõõm.

Lõigutud Battlepics-id