Leidja

Saturday, July 17, 2010

Starcraft 2 ja strateegiamängude tulevik

Meie põhiline nuub MNC sõber seelikus neeger, kuna on kõige aktiivsem noob, organiseeris mõned ajad tagasi Suborinurgale daungreiditud sõsarettevõtte siia Blogspotti, et püüda kahte turgu korraga - prode turgu, sest prod kasutavad wordpressi ja noobide turgu, sest noobid kasutavad blogspotti.

Kurikuulus šoti neeger


Ma ise kaldun rohkem prode versiooni poole, kuid saan täiesti aru vajadusest püüda ka noobe - lugejaskond kohe kordades suurem.

Praegu sattusin Starcraft 2 reklaamvideotele, mõtlesin neist kirjutada ja tekkis tunne, et siia on seda ehk parem teha. Saate mõttekäigust aru küll. Starcraft 2 = uus mäng. Mängijad, kes jändavad ainult uute mängudega = noobid ja noobid = blogspot.

Zergimollusk tuleb jälle!

Uue Starcrafti videod, mida vaatasin, on siin:

http://www.youtube.com/watch?v=gSjRXI5XHw8

http://www.youtube.com/watch?v=sP1-c5yXGnE

http://us.blizzard.com/en-us/games/sc2/

http://www.youtube.com/watch?v=YT_0IRNbN14

Eks ole ju tehnika edasi arenenud ja kus see videohuinjaa ja märul ise ka on ikka läikiv ja särav ja äge. Aga tegelikult, nagu sealt viimasest videost võib vaadata (sellest, kus mingid mängu sisse elanud töllid kommentaare kriiskavad), tegelikult on vist isegi strateegia edasi arenenud. Tead mõtled küll, et peamised uute mängude kallal töötavad mehed on lollid nagu lauajalad, kes istund peamiselt arvuti taga, mänginud "ägedaid" mänge, et oleks säravat graafikat ja muud jama, aga nüüd näis, et mõned oskavad natuke mõelda ka, et strateegiamängus blingi kõrvalt ka seda strateegia asja arendada.

Ja siis tekkis mõte küll, et kuna ma ise pole uute strateegiamängudega üldse kokku puutunud, kunagi proovisin Warcraft 3 ja enne seda vist olidki 90-ndad ja Starcraft, siis huvitav, kas neis uuemates on juba võimalik võitlejatele keerukamaid käsklusi ka anda kui ainult, et mine sinna, korja, ründa või kaitse. Näiteks hiilimist on alati pidanud strateegiamängudes ise korraldama. See-eest oleks aga hea näiteks luureüksustele käsk, et "hiili". Ise saad samal ajal baasis majandada kui avastajad hiilivad ja avastavad kaarti ise ja püüavad märkamatuks jääda ja teevad mingit taktikat omast peast, taganevad või varjuvad teatud olukorras, liiguvad edasi teises olukorras.

Luureüksus, kes oskab ise midagi teha või kantseldamist ootav lammas?

Või saaks näiteks erinevatele üksustele lahinguks enne võitlust märksa täpsemaid korraldusi anda, et kas nad sihivad maa- või õhuvägesid, kuidas nad käituvad kui hakkavad surema (taganevad või ründavad hullunult, püüavad end võimalikult vaenlaste sekka poetada ja koos nendega õhku lasta). Selliste korralduste juures peaks kindlasti olema ka võimalus, et kõik üksused käsust kinni ei pea. Distsipliin ja pädevus oleneb näiteks üksuse kogemusest, koolitusest ja moraalist.


Annad näiteks ühes kompaniis või rühmas erinevatele vägedele erinevad taktikalised kavad - ühed püüavad lahingolukorras tuvastada vaenlase snaipereid või muid kaugele laskjaid ja ründavad neid, ühed ründavad praktiiselt ainult neid vaenlasi, kes kõige lähemale tulevad ja määrad, kas ja kuidas nad võivad iseseisvalt oma erirünnakuid kasutada, näiteks, et ühte relva kasutab mees ainult siis kui on veendunud, et omasid vaenlaste läheduses ei ole, lähivõitluses läheb aga teistele relvadele üle.

Ja siis saadad selle üksuse sõtta. Ise võid baasis samal ajal rahuga ehitada, sest üksusel on vastav koolitus olemas. Ise kui lähed juurde, siis saad muidugi täpsemaid korraldusi anda, aga mingi tugev kava ja selged käsud on neil endil olemas.

Hea oleks ka kui ei pea väga palju üle kaardi jooksma ja kõike vaatama. Et sul on paremal olemas väikesed ribad asukohtade ja üksustega, kus saad neile käsklusi anda, nagu, et "kõik vaenlase baasi juures olevad väed taganeda varjepositsioonile 2" või et "kõik üksused, mille energiat on alla 20% tõmmake tagasi ja taganege meditsiiniüksuse juurde" ja seda kõike samal ajal kui ise baasis haudud mingeid uusi zergihuijoobinaid või apgreidid mingit kuradi barakki.

Tahaks eksole seda kuradi barakki apgreidida, aga need lambad ei oska ju oma peaga sõdida

Meditsiiniüksustel siis saad anda ka konkreetse korralduse, et kas nad käivad ise ringi ja ravivad, hoiavad tahapoole ja ravivad ainult neid, kes nende juurde tulevad, jne.

Ega sellised valikud vist väga kauge tulevik enam pole, kurat teab, ehk nad isegi mõnes mängus juba teevad seda kui Starcraft 2 mingi näitaja on. Aga siit jääb ju mulje, et mõni neist noobide mängudest võib isegi hea ju olla.